Článek
Evropská specifikace tohoto vozu nabízí zajímavé změny. Samozřejmě je to zcela jiný design karoserie. Zase se auto víc přiblížilo silničním vozům. Uhlazenější tvary znamenají menší odpor vzduchu i univerzálnější pozici na trhu.
V segmentu, který zpravidla jen pomalu přijímal nejžhavější novinky v oblasti komfortu a bezpečnostních prvků, najednou nabízí nová Navara netradiční komfortní a bezpečnostní prvky. Panoramatický kamerový parkovací systém a nouzové brzdění při zjištění překážky (FEB), dva vysoce oceňované bezpečnostní prvky crossoverů, které jsou na trhu pick-upů unikátní novinkou.
K dalším prvkům zajišťujícím bezpečnost a pohodlí patří tempomat, asistent pro sjíždění prudkých svahů (HDC), asistent rozjezdu do kopce (HSA), bezklíčové zamykání, zadní kamera a parkovací senzory.
To, co nás ale zajímá víc, je technika. Hlavně je to zadní náprava. Auto se stále spoléhá na listová pera, ale už jen ve verzi King Cab. Double Cab má vzadu pětibodový systém uchycení nápravy. To poskytuje výrazně lepší jízdní komfort a lepší ovladatelnost, navíc je o 20 kg lehčí než předchozí koncepce s listovými pružinami.
Zajímavý je i motor. Nový 2,3litrový dCi je až o 24 procent účinnější než předchozí pohonná jednotka. K dispozici je ve dvou výkonových variantách, 118 kW a 140 kW. Silnější verze vůbec poprvé do tohoto sektoru zavádí technologii se dvěma turbodmychadly.
Model nejnovější generace bude nabízet varianty s pohonem dvou nebo čtyř kol a možnost výběru mezi standardní šestistupňovou manuální nebo sedmistupňovou automatickou převodovkou. Tedy opět novinka.
Aby mohli vlastníci vozu dojet dále s větším nákladem, je nákladový prostor nové verze Double Cab o 67 mm delší než u předchozího modelu. Celková délka 1578 mm je největší v tomto sektoru. Nákladový prostor verze King Cab má délku 1788 mm.