Článek
První pohled na odhalené auto vyrazil dech. Tedy pozitivně. Z ošklivého káčátka se stal drsný crossover, který zaujme především tenoučkými světly denního svícení a velkými elipsoidními světlomety se šipkami uvnitř.
Druhý pohled okamžitě dal dohromady dva modely – dosavadní Nissan Juke a pak Nissan Kicks. Z každého auta je tu designově kus – ať je to velká maska nebo tvar bočních okének z kicksu nebo umístění kliky zadních dveří a kruhová světla z juku.
Auto je dlouhé 4210 mm, takže je to takový střízlík. Vysoký je téměř 1,6 metru a na šířku má 1,8 metru. Podle značky je uvnitř auto mnohem větší proti předchůdci. Například pro nohy na zadních sedadlech přibylo 5,8 cm prostoru. Nad hlavou pak 1,1 cm. Zavazadlový prostor také narostl o 20 % na 422 l.
Když jsme už v tom interiéru, všimněte si, že Nissan nešel cestou nějaké moderny. Je to pořád klasický design s tlačítky, samostatně dislokovanou klimatizací a standardním displejem infotainmentu.
Když jsme říkali, že nová generace si nese mnoho prvků z té předchozí, tak tady to platí o středovém tunelu. V dosluhujícím voze je takový oblý, lesklý plastový. Má připomínat nádrž motocyklu. Nová generace si kus téhle zvláštnosti nechala a zase tu je ten lesklý plast, i když u ne v takovém objemu a doufejme, že už lépe usazený.
Pod kapotu se nastěhoval nový tříválec o objemu pouhý litr s přeplňováním. Má výkon 87 kW (117 koní) a přenáší výkon ke kolům buď přes šestistupňový manuál, nebo dvouspojkový automat také se šesti stupni.
Ceny ještě nebyly zveřejněny, i když podle výrobce se první auta objeví už v listopadu. Výroba bude pokračovat v britském závodě, odkud dodnes Nissan Juke vyjížděl.