Článek
Někoho by mohlo napadnout, že Nissan drží „Godzillu“ GT-R v současné generaci R35 naživu neobyčejně dlouho – vůz letos slaví 14 let na trhu –, a to proto, že příští generaci si nebude moci dovolit. Opak je ale pravdou, soudě dle slov šéfa australské divize Nissanu Adama Patersona.
Ten oznámil, že pro australský trh bude nedávno odhalená verze T-Spec poslední a letos v listopadu z trhu zmizí. Důvodem ovšem není ukončení výroby, nýbrž změna tamních regulí pro boční náraz, které musí nová auta splňovat. To ovšem podle něj neznamená „konec příběhu GT-R v Austrálii“.

Nissan R35 GT-R T-Spec
„Bude to konec kapitoly pro tuto generaci vozu,“ naznačil, že přijde i nějaká další, a stvrdil to slovy, že s T-Spec to bude „naposledy, co je současná generace nabízena v Austrálii“.
Samozřejmě, jsou to náznaky, nikoliv přímé potvrzení, že nějaká generace R36 přijde či kdy se tak stane nebo s jakým pohonem to bude. Přesto jde o velmi významné náznaky a můžeme s ní velmi pravděpodobně počítat.

Nissan R35 GT-R T-Spec
Tedy, alespoň globálně – zda se dostane do Evropy či bude-li mít ryze elektrický pohon, je přinejmenším nejisté. Pohon zatím totiž jednoznačný není, spekuluje se o upravené verzi platformy současné generace, která by pod kapotou stále měla 3,8l V6 se dvěma turbodmychadly, doplněnou o mild-hybridní ústrojí.
Taky je ale možné, že takovýto pohon se chystá pro nějakou finální edici, není totiž jisté, že T-Spec bude znamenat finále pro celý svět. To by otvíralo pro R36 možnosti mnohem širší.

Nissan R35 GT-R T-Spec
A o jaké T-Spec je pořád řeč? To je nedávno představená specialitka s rozšířenými blatníky, karbonovým spoilerem na zádi a kovanými koly Rays. Dále dostala karbon-keramické brzdy, lepší vedení chladicího vzduchu k brzdám z verze Nismo, všemožná loga a jako jednu ze dvou možných barev také jadeitovou Millenium, která se objevila před lety na skylinu R34 GT-R V-Spec II Nür, nejvzácnější verzi předchozí generace godzilly.

Nissan R35 GT-R T-Spec
Na pohonném ústrojí se nic nezměnilo, takže všechna kola stále pohání 3,8l šestiválec se dvěma turbodmychadly, který dává 573 koní a spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
T-Spec vznikne v pouhé stovce kusů, z nichž 65 má najít majitele v Severní Americe, kde bude vůz stát od 138 490 dolarů (2,997 milionu korun).