Článek
Jaké auto je ideální do zimních podmínek, kdy je všude spousta sněhu a mrzne, až praští? SUV s pohonem všech kol, vyhříváním sedaček, volantu i čelního skla a nezávislým topením? Všechno špatně.
Podle Nissanu to je sporťák 370Z, dokonce s plátěnou skládací střechou, resp. novinka Nissan 370Zki s pásy ze skútru, která se zanedlouho představí na autosalonu v americkém Chicagu. Její zajímavost je nepřímo úměrná pravděpodobnosti, se kterou se dostane do prodeje.
„S dlouhou historií modelů Z v závodech je 370Zki přirozenou kombinací,” tvrdí Michael Bunce, viceprezident pro produktové plánování u Nissanu North America.
Člověka napadne, jestli Bunce trochu nepřekrucuje význam slovního spojení „přirozená kombinace”, když tím myslí nízký podvozek, plátěnou střechu a pohon pouze jedné nápravy a na druhé straně sněhové závěje. Podle toho vypadá i seznam úprav.
Že má 370Zki místo předních kol lyže a místo zadních pásy, jste si jistě všimli. Aby byla jejich instalace možná, vůz má zvýšený podvozek o 8 centimetrů a speciálně vyvinuté náboje kol, na které je možno vybavení připevnit.
Kvůli zvýšení podvozku muselo ven celé přenosové ústrojí, také byla vyrobena nová uchycení motoru a převodovky. Pod motor se nastěhoval ochranný plech. A jelikož přední brzdy nemají jak fungovat, auto zpomalují pouze ty zadní - očekáváme, že bylo odstaveno ABS a ESP.
Vizuální proměna byla proti tomu hračkou - nový design je jen jakýmsi obalem, světla dostala žlutá krycí skla, aby připomínala lyžařské brýle. Výsledkem je auto, ve kterém můžete léčit stesk po kabriu, čekajícím v garáži na léto, a zároveň si užívat na sněhu.
Nissan Murano CrossCabriolet nebo Range Rover Evoque Convertible nebudou ani zdaleka tak zábavné. Bohužel, 370Zki nám Nissan k týdennímu testu asi nepůjčí.