Článek
Šéf automobilky Ferrari Louis Camilleri, který na pozici nastoupil v červenci roku 2018 po Sergiu Marchionnovi, v budoucnosti značky nevidí, že by někdy vyráběla pouze elektrická auta. Navíc si ani nemyslí, že by za jeho života - nyní je mu 65 let - tvořily elektromobily víc než 50 procent prodejů.
Automobilka v současnosti neprodává žádný ryzí elektromobil, a dokonce ani SUV, ovšem o takovém přídavku do nabídky se už dlouho hovoří. Elektřina však auta nejslavnější značky světa pohánět může už od modelu LaFerrari, který se představil v roce 2013.
To bylo hybridem a i v současnosti je na vrcholu nabídky značky hybridní model SF90 Stradale, který kombinuje přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec s dokonce třemi elektromotory. Automobilka také vyvíjí hybridní pohonné ústrojí, které bude postavené okolo spalovacího vidlicového šestiválce.
Kdy se objeví první ryzí elektromobil, zatím není jasné. Podle starších Camilleriho slov to nebude dřív než v roce 2025, čemuž by odpovídaly patenty z ledna 2020. Ty ukazovaly auto se čtyřmi elektromotory, po jednom u každého kola. I v tomto patentu ale stálo, že elektrické pohonné ústrojí může být kombinováno se spalovacím motorem.
Ferrari jako malá automobilka nemusí plnit velmi přísné limity emisí CO2, o nichž je často debata. Spadá do kategorie firem, které prodají od jednoho do deseti tisíc aut ročně, což znamená, že si své limity emisí stanovuje sama a návrh předkládá ke schválení Evropské komisi.