Hlavní obsah

Nevera je nový chorvatský supersport s ohromným výkonem

Specialista na elektromobily, chorvatská automobilka Rimac, představuje sériovou podobu konceptu C_Two.

Foto: Rimac

Rimac Nevera

Článek

„Vyrobíme jen 150 kusů modelu Nevera. Všechny vzniknou v Chorvatsku s vášní a obdivem k automobilům,” říká Mate Rimac, zakladatel automobilky, se kterou v překotné elektrické době spolupracuje řada mnohem větších a známějších výrobců. Vždyť například Porsche se v březnu nechalo slyšet, že svůj podíl ve firmě navýší na 24 procent.

Nový model získal svůj název po silných a náhlých bouřích, ke kterým dochází na chorvatském pobřeží. Jedná se o sériovou podobu konceptu C-Two, který se ukázal již v březnu roku 2018.

Porsche zvýší podíl v Rimacu, Chorvaté mají být prvotřídními partnery v elektromobilitě

AutoMoto

Nevera je nízký dvoumístný supersportovní vůz s aktivní aerodynamikou. Dle proporcí lze soudit, že kdyby měl spalovací motor, vešel by se nejspíš jen doprostřed. Jde ale o čistý elektromobil, který má zajímavou architekturu baterií. Balíček tvoří tunel mezi posádkou a z horního pohledu připomíná písmeno H. Díky tomu je integrální součástí vozu a přidává 37 procent strukturální tuhosti karbonovému monokoku.

Díky kapacitě baterií 120 kWh Chorvaté slibují dojezd 550 km na jedno nabití dle protokolu WLTP. Pokud však řidič začne využívat potenciál čtyř elektromotorů, půjde zřejmě dojezd o poznání níže, jelikož mají opravdu co nabídnout. Nevera má totiž systémový výkon 1408 kW, 1914 koní, a točivý moment 2360 Nm.

Volkswagen rozhoduje o budoucnosti Bugatti, ve hře je stále i chorvatský Rimac

AutoMoto

Zrychlení z nuly na 96 km/h zabere jen 1,85 sekundy, nejvyšší rychlost činí 420 km/h. Z nuly 300 km/h je za 9,3 sekundy.

Vůz chce využít 12 ultrazvukových čidel, 13 kamer a šest radarů nejen k částečně autonomnímu řízení, ale i na okruhu, kde ukáže nejlepší stopu. Interiér je zaměřen na řidiče a nabízí tři displeje.

Související témata:

Výběr článků

Načítám