Článek
Legendární automobil se bez drastických změn či úprav vyrábí v Rusku už od roku 1977 a stále sází na to stejné. Off-road je vyhlášený svojí spolehlivostí a dostupností v terénu, kterou získával a stále ji potvrzuje díky stálému pohonu všech čtyř kol a čtyřválcovému motoru.
Niva už možná nebude Chevroletem, AvtoVAZ vyplatí GM ze společného podniku
Lada i v rámci faceliftu pro rok 2020 vsadila na stejné zbraně. Novinku, která se nyní místo Niva z právních důvodů jmenuje 4x4, zdobí znovu jednoduchý design, který se doopravdy příliš nezměnil už čtyři desetiletí. Pod maskou přibyla snad jen mlhová světla.
Podobně strohý a účelný je pak i vnitřek vozidla, kde ovšem oproti minulým modelům Lada přistoupila k instalaci klimatizace s manuálním ovládáním. Na středové konzoly pak najdou zákazníci třeba držáky na pití nebo malý odkládací prostor. Rusové také slibují, že má jejich 4x4 nová, pohodlnější sedadla a elektricky ovládaná okénka.
Tesla Cybertruck by v Evropě nedostala silniční homologaci, míní expert
Změny se, naštěstí, nedotkly motoru. Legendární ruský nezmar stále sází na 1,7 litrový zážehový motor, který produkuje 83 koňských sil a výkon posílá na všechny čtyři kola. Automobil je také vybavený pětistupňovou automatickou převodovkou. Modernizované provedení se prostřednictvím dovozců může dostat i na český trh, ovšem zatím za neznámou cenu.