Článek
Jeden z významných argumentů odpůrců elektromobilů je výdrž baterie. Zprávy z Německa ovšem obavy, že bude třeba baterii po pár letech měnit za statisíce korun, trochu rozptylují. Ale opravdu jen trochu. Německý majitel Modelu S P85 z roku 2013 jménem Hansjörg Eberhard von Gemmingen na svém voze najel 1,5 milionu kilometrů.
#NeuesProfilbild pic.twitter.com/wEsk1ZW3yC
— Hansjörg von Gemmingen - Hornberg (@gem8mingen) January 6, 2022
Své pokroky v proběhu pravidelně sdílí na Twitteru a weby, zabývající se elektromobily, je samozřejmě sledují. Zaznamenaly tak ujetí milionu kilometrů na podzim roku 2019 a nyní tu máme onu metu milion a půl. Eberhard zanedlouho dosáhne milionu mil, tedy 1 609 344 km.
Samozřejmě žádné auto takového čísla nedosáhne bez údržby a oprav či výměn dílů. U spalovacího auta by se nikdo nedivil, kdyby za tu dobu prošel motor i převodovka jednou či dvěma generálními opravami nebo rovnou výměnami.
U této tesly to je podobné – jednoho milionu dosáhla s dvěma výměnami baterie a třemi výměnami elektromotoru, za 1,5 milionu km má čtvrtý motor a druhou baterii, alespoň podle dostupných informací. Výměna baterie proběhla ve 290 tisících km, takže ta druhá má za sebou přes 1,2 milionu km.
Chcete ojetý elektromobil? Nadšenec zdůrazňuje vážné riziko
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gW_g/yS9JbN.jpeg?fl=cro,0,1,1278,718%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Vzpomeneme-li na starou teslu Tylera Hoovera, která potřebovala po osmi letech a 156 tisících najetých kilometrů výměnu či opravu původní baterie, může to vypadat, že první baterie v teslách nejsou optikou průměrného věku automobilů v ČR úplně dlouhověké díly, ať už kvůli tzv. Batterygate, tedy problémům starších baterií tesel po aktualizaci řídícího softwaru v roce 2020, nebo čemukoliv jinému. Ovšem ze dvou případů v moři vyrobených modelů S nelze ještě činit závěry.