Článek
Když se řekne „výkonný peugeot“, člověk si představí něco jako 308 GTi nebo třeba nedávné RCZ R. Jenže ty svým nejvyšším výkonem nemají na... hybridní SUV.
Je to tak, model 3008 získal plug-in-hybridní ústrojí, představené už dříve např. v Opelu Grandland X Hybrid4. S ním přišel i pohon všech kol; jiným způsobem tahle platforma čtyřkolku nabídnout neumí. Pod přední kapotou je totiž zážehová šestnáctistovka PureTech s výkonem 147 kW (200 k).
A také elektromotor spojený s automatickou převodovkou EAT8, který má výkon 81 kW (110 k). Vzadu pracuje další elektromotor, o chloupek silnější – o výkonu 83 kW (112 k). To znamená, že zatímco přední kola může pohánět benzín, elektřina či obojí, vzadu stále pracuje jen elektřina. Kombinovaný výkon systému je 220 kW (300 k).
Maximální rychlost zatím výrobce neudává, ale zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne auto za 5,9 sekundy. Čtyřkolka, jakou je auto dnes, bude zanedlouho doplněna i slabší variantou, která nebude mít zadní elektromotor, takže nabídne jen přední pohon a souhrnný výkon 165 kW (225 k).
Akumulátory, které auto nese, mají kapacitu 13,2 kWh a to má stačit na dojezd 59 km v čistě elektrickém módu. Peugeot zákazníkům k vozu nabídne speciální dobíjecí stanici s výkonem 7,4 kW a 32A jističem, díky kterému se auto bude moct nabít za 1 hodinu a 45 minut.
Dnes je už možné objednávat automobil ve Francii, v říjnu přijdou další evropské země a Česká republika by se měla dočkat na začátku roku 2020. V té době se také dozvíme ceny pro český trh.