Článek
Americký magazín Car & Driver s odkazem na Christiana Früha, šéfinženýra nové třídy C, přináší informace o chystané novince. Potvrzuje obavy řady fanoušků – ostré AMG skočí od osmiválce rovnou ke čtyřválci.
Magazín hovoří o variantách C 180, C 200 a C 300, která by měla mít okolo 250 koní. Všechny varianty, které nebudou plug-in hybridy, mají dostat mild hybridní ústrojí pracující se 48V architekturou. Automatická převodovka – skříň vlastního vývoje o devíti rychlostech – má být standardem u všech variant.
Ony plug-in hybridy mají existovat se vznětovým i zážehovým motorem a mají být v rámci civilní třídy C nejsilnější. Skutečný vrchol se nadále má jmenovat Mercedes-AMG C 63 a mít čtyřválec s elektrifikací pro výsledný výkon přes 500 koní.

Vrchol třídy C čeká podle starších informací s největší pravděpodobností tenhle čtyřválec, byť silnější a upravený. Zde na fotce pod kapotou Mercedesu-AMG A 35.
Ovšem že se však třída C nestane předokolkou, zůstane u klasické koncepce s pohonem zadních kol a motorem podélně.
„Je nemožné dosáhnout takového vyvážení a ovladatelnosti s platformou s pohonem předních kol,” vyloučil tuto možnost Früh. Primárně zůstanou poháněna zadní kola, stejně jako u největšího konkurenta, BMW řady 3.
Změn je však samozřejmě více. Novinka dostane středovou konzoli ve formě gigantického tabletu, podobně jako již má třída S generace W223. Head-up displej bude inovovaný a bude promítat informace do optické vzdálenosti zhruba pěti metrů, což je učiní snáze čitelnými při řízení.

Dosavadní Mercedes-AMG C 63 s osmiválcem pod kapotou
Zmizí vzduchové odpružení, ale bude nahrazeno nastavitelnými tlumiči, pro agilitu ve městě se bude velmi hodit natáčení zadní nápravy, což třída C dostane vůbec poprvé. Naopak, nabídka výhradně čtyřválcových motorů u „céčka” poprvé k vidění není – i jeho předchůdce, označený W201, měl prvních několik let výroby pouze čtyřválce.
Změny se podle magazínu zatím týkají „jen” sedanu a kombíku. Kompletní odhalení máme čekat někdy v letošním roce. Kupé a kabriolet mají zůstat déle ve výrobě ve své současné generaci, tedy i s objemnějšími motory.