Hlavní obsah

Nejsilnější Mercedes třídy C dostane místo osmiválce hybridní čtyřválec

Dosud se jednalo spíše o spekulace, nyní to je potvrzeno – Mercedes-AMG třídy C dostane čtyřválcový motor. A spolu s ním taky všechny ostatní varianty tohoto stuttgartského bestselleru, když vstoupí do nové generace, označené W206. Ta se k premiéře chystá ještě letos.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

Mercedes-Benz (Ilustrační foto)

Článek

Americký magazín Car & Driver s odkazem na Christiana Früha, šéfinženýra nové třídy C, přináší informace o chystané novince. Potvrzuje obavy řady fanoušků – ostré AMG skočí od osmiválce rovnou ke čtyřválci.

Magazín hovoří o variantách C 180, C 200 a C 300, která by měla mít okolo 250 koní. Všechny varianty, které nebudou plug-in hybridy, mají dostat mild hybridní ústrojí pracující se 48V architekturou. Automatická převodovka – skříň vlastního vývoje o devíti rychlostech – má být standardem u všech variant.

Ony plug-in hybridy mají existovat se vznětovým i zážehovým motorem a mají být v rámci civilní třídy C nejsilnější. Skutečný vrchol se nadále má jmenovat Mercedes-AMG C 63 a mít čtyřválec s elektrifikací pro výsledný výkon přes 500 koní.

Foto: Milan Lažanský, Novinky

Vrchol třídy C čeká podle starších informací s největší pravděpodobností tenhle čtyřválec, byť silnější a upravený. Zde na fotce pod kapotou Mercedesu-AMG A 35.

Ovšem že se však třída C nestane předokolkou, zůstane u klasické koncepce s pohonem zadních kol a motorem podélně.

„Je nemožné dosáhnout takového vyvážení a ovladatelnosti s platformou s pohonem předních kol,” vyloučil tuto možnost Früh. Primárně zůstanou poháněna zadní kola, stejně jako u největšího konkurenta, BMW řady 3.

Změn je však samozřejmě více. Novinka dostane středovou konzoli ve formě gigantického tabletu, podobně jako již má třída S generace W223. Head-up displej bude inovovaný a bude promítat informace do optické vzdálenosti zhruba pěti metrů, což je učiní snáze čitelnými při řízení.

Foto: Mercedes-Benz

Dosavadní Mercedes-AMG C 63 s osmiválcem pod kapotou

Zmizí vzduchové odpružení, ale bude nahrazeno nastavitelnými tlumiči, pro agilitu ve městě se bude velmi hodit natáčení zadní nápravy, což třída C dostane vůbec poprvé. Naopak, nabídka výhradně čtyřválcových motorů u „céčka” poprvé k vidění není – i jeho předchůdce, označený W201, měl prvních několik let výroby pouze čtyřválce.

Změny se podle magazínu zatím týkají „jen” sedanu a kombíku. Kompletní odhalení máme čekat někdy v letošním roce. Kupé a kabriolet mají zůstat déle ve výrobě ve své současné generaci, tedy i s objemnějšími motory.

Anketa

Souhlasíte s tak ohromným downsizingem u třídy C?
Ano, když hybrid nabídne stejný výkon
5,6 %
Ne, ale chápu to, doba si to žádá
2,3 %
Ne, měla zůstat V8, nebo aspoň V6
88 %
Nevím/Je mi to jedno
4,1 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 2070 čtenářů.

Související články

Výběr článků

Načítám