Článek
Americký magazín Car & Driver s odkazem na Christiana Früha, šéfinženýra nové třídy C, přináší informace o chystané novince. Potvrzuje obavy řady fanoušků – ostré AMG skočí od osmiválce rovnou ke čtyřválci.
Magazín hovoří o variantách C 180, C 200 a C 300, která by měla mít okolo 250 koní. Všechny varianty, které nebudou plug-in hybridy, mají dostat mild hybridní ústrojí pracující se 48V architekturou. Automatická převodovka – skříň vlastního vývoje o devíti rychlostech – má být standardem u všech variant.
Ony plug-in hybridy mají existovat se vznětovým i zážehovým motorem a mají být v rámci civilní třídy C nejsilnější. Skutečný vrchol se nadále má jmenovat Mercedes-AMG C 63 a mít čtyřválec s elektrifikací pro výsledný výkon přes 500 koní.
Ovšem že se však třída C nestane předokolkou, zůstane u klasické koncepce s pohonem zadních kol a motorem podélně.
„Je nemožné dosáhnout takového vyvážení a ovladatelnosti s platformou s pohonem předních kol,” vyloučil tuto možnost Früh. Primárně zůstanou poháněna zadní kola, stejně jako u největšího konkurenta, BMW řady 3.
Změn je však samozřejmě více. Novinka dostane středovou konzoli ve formě gigantického tabletu, podobně jako již má třída S generace W223. Head-up displej bude inovovaný a bude promítat informace do optické vzdálenosti zhruba pěti metrů, což je učiní snáze čitelnými při řízení.
Zmizí vzduchové odpružení, ale bude nahrazeno nastavitelnými tlumiči, pro agilitu ve městě se bude velmi hodit natáčení zadní nápravy, což třída C dostane vůbec poprvé. Naopak, nabídka výhradně čtyřválcových motorů u „céčka” poprvé k vidění není – i jeho předchůdce, označený W201, měl prvních několik let výroby pouze čtyřválce.
Změny se podle magazínu zatím týkají „jen” sedanu a kombíku. Kompletní odhalení máme čekat někdy v letošním roce. Kupé a kabriolet mají zůstat déle ve výrobě ve své současné generaci, tedy i s objemnějšími motory.