Článek
Automobil za asi 45 000 korun by neměl mít žádné problémy s emisními limity, které vejdou v platnost právě ten rok. Malý motor o objemu 624 ccm totiž splňuje emisní limity velmi dobře. Jeho spotřeba je totiž minimální (do 5 l na 100 km). Dnes splňuje motor limity Euro 4, ale po úpravách agregátu by měly zvládnout i o stupeň přísnější.
Tata Nano navíc bude muset před vstupem na evropský trh posílit svou bezpečnost. Místní předpisy na ochranu posádky jsou mnohem přísnější než v Indii, takže vůz bude muset mít připravený speciální bezpečnostní set.
Vůz je nyní ve fázi přípravy do výroby. Začne se nejdříve prodávat v Indii, Číně a dalších asijských státech. Pak přijdou na řadu země jižní Ameriky, Afriky a posléze přijde vůz i do východní Evropy. Expanze bude probíhat s postupem náběhu výroby.
Boj o cenu
Tata ale v roce 2012 už nemusí být nejlevnějším automobilem. Již nyní se dohodl Renault na spolupráci s dalším čínským výrobcem Bajaj Auto na výrobě konkurenta k tatě.
Velkou expanzi chystají však i čínské automobilky. Není nepravděpodobné, že dosud nejlevnější vůz BYD F1 ještě zlevní, aby si titul udržel, nebo značka představí ještě levnější vůz.