Článek
Vítězný agregát 1,4 TSI z líhně koncernu Volkswagen není žádnou novinkou, na trhu je už několik let. Zajímavostí tohoto motoru je použití jak kompresoru, tak turbodmychadla. Díky tomu není problém "vymáčknout“ z malého zdvihového objemu výkon kolem 180 koní. Například Golf GT nabízí 174 koní (128 kW), není ale problém přidat motoru ještě pár koní a newtonmetrů navíc.
Klasický kompresor motoru pomáhá v nízkých otáčkách, ve středních začne „foukat“ turbodmychadlo. Motor používá koncern VW v mnoha modelech napříč značkami, které vlastní.
Překvapením je až druhé místo BMW v celkovém pořadí, mnichovští motoráři jsou obvykle zvyklí vyhrávat. V anketě hlasuje 65 porotců ze 32 zemí světa. Česko má jediného zástupce, novináře Tomáše Hyana. Letošní ročník ankety byl teprve jedenáctý.
Výsledky ankety Motor roku 2009 | body |
---|---|
1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) | 354 |
2. BMW 3,0 DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) | 350 |
3. Audi 2,0 TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI) | 220 |
4. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class) | 203 |
5. BMW 4,0 V8 (M3) | 203 |
6. Mercedes-AMG 6.2-litre (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) | 114 |
7. BMW-PSA 1.6 Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207 308, Mini John Cooper Works) | 107 |
8. Toyota 1,0 (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) | 74 |