Článek
Ferrari F40 bylo v osmdesátých letech nejvýkonnější produkční auto na světě. Pouze 1100 kilogramů těžký automobil poháněl třílitrový osmiválec přeplňovaný dvěma turbodmychadly.
Největší výkon F40 činil 478 koní při 7000 otáčkách, na zadní kola proudilo 577 Nm točivého momentu. Skvělý poměr výkon/hmotnost zaručoval maximální rychlost, která dosahovala i nyní ohromujících 324 km/h (rychloměr byl „ocejchovaný” do 360 km/h); zrychlení 0–100 km/h trvá pouhé 4,1 vteřiny. Druhé nejrychlejší auto té doby bylo mimochodem Porsche 959 s maximálkou 317 km/h.
F40 bylo puristické auto pouze s nejnutnější výbavou: v autě chybělo rádio, okna se stahovala ručně a klimatizace, nebo dokonce posilovač brzd či řízení zde jednoduše nebyly. Tohle byl a je puristický model pro opravdové řidiče. Však také sílu motoru na zadní kola přenášela manuální pětistupňová převodovka.
Jednoduchý design, který se nadmíru povedl, měl na starost Pininfarina. F40 měla na svou dobu nezvykle malý aerodynamický odpor (cx = 0,34) a celá karoserie měla pouhých 11 panelů. Ferrari F40 se dodávalo v jediné barvě, a to červené Rosso Corsa.
Třicet let od vzniku dobře ukazuje velikost použitých kol – 17 palců (kola měla jednu centrální matici), to má dnes kdejaký rodinný model a výjimkou nejsou ani dvaceti- a vícepalcová silniční monstra.
Ferrari F40 se vyrábělo v letech 1987 až 1992. Ojeté jej seženete od 810 000 eur (zhruba 22,5 miliónu korun), většina kusů, které jsme na velkém německém bazarovém serveru objevili, stojí přes milión eur (více než 27 miliónů korun). A je zcela jasné, že u opečovávaných kusů bude cena o další stovky tisíc každoročně stoupat.