Článek
Značka Rolls-Royce ve svých začátcích vyrostla na výrobě šasi s pohonným ústrojím, na které věhlasné karosárny nabízely své karoserie rozdílných stylů. I přesto, že v dnešní éře samonosných karoserií a přísných předpisů je něco takového extrémně obtížné, zakázkové a jedinečné vozy chce britská značka znovu začít stavět ve větší míře.
Reprezentantem této strategie budiž vůz Sweptail z roku 2017, ale především úplná novinka, Boat Tail.
„Schopnost přizpůsobit téměř jakýkoliv aspekt motorového vozidla podle přání jeho majitele je jeden z hlavních důvodů, proč se k nám zákazníci neustále vracejí. My ale víme, že chceme jít ještě dál. V roce 2017 jsme ohromili svět naším prvním vozidlem moderní doby se zcela individuálně navrženou karoserií – velkolepým vozem Rolls-Royce Sweptail. Byla to naprosto jedinečná zakázka, která v našich myslích znamenala začátek naší cesty,“ říká Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars.
Test Rolls-Royce Phantom: Opravdový vrchol
Jméno i vzhled podobný lodi odkazuje na jedinečné vozy značky z 20. a 30. let. Vůz, který je zobrazen na obrázcích, byl ostatně vyroben pro majitele Rolls-Royce Boat Tail z roku 1932.
Kabriolet je téměř 5,8 metru dlouhý, má odnímatelnou střechu a nadvakrát otevíratelnou záď. Najdete zde sadu na šampaňské a piknik, přičemž doprostřed lze umístit slunečník.
Boat Tail ale především reprezentuje maximum možného, co do preciznosti výroby, luxusních materiálů a individualizace. Založen je na hliníkové modulární platformě Architecture of Luxury, podobně jako limuzína Phantom, se kterou sdílí 600koňový zážehový dvanáctiválec se dvěma turbodmychadly a typickým zdvihovým objemem 6,75 litru, ale jinak je zásadně přepracován.
Prakticky celý vůz je na míru, včetně všech panelů karoserie či předních a zadních světel. Celkově má 1813 zcela nových dílů. Dokonce i zvukový systém phantomu musel být přepracován, aby bylo zajištěno jeho optimální fungování. Ručně lakovaná karoserie má kovové a křišťálové vločky v laku pro větší lesk. Kapota poprvé používá barevný přechod a i ukazatele na přístrojové desce jsou spíše hodinářsko-šperkařským dílem.
Na jedinečném Rolls-Royce pro japonského miliardáře se podílela i slavná módní značka
Automobilka ujišťuje, že Boat Tail je řádně homologované vozidlo vyhovující požadavkům pro provoz na veřejných pozemních komunikacích. Vůz byl vytvořen k nasazení do provozu a značka jej uvedla až poté, co absolvoval stejně přísné dynamické zkoušky jako všechny ostatní vozy značky. Všichni klienti údajně uvedli, že si rozhodně přejí svůj Boat Tail užívat na silnicích okamžitě poté, co jej převezmou.
Značka tradičně nezveřejňuje ceny ani sériových, ani zakázkových vozů. Podle zákulisních informací britského Autocaru však půjde cena ještě mnohem výš než u zmiňovaného modelu Sweptail, který měl přijít na přibližně 295 milionů korun. Údajně se šplhá až na v přepočtu 591 milionů.
To je daleko od ceny jedinečného Bugatti La Voiture Noire za odhadovaných 330 milionů, který byl dosud považován za nejdražší nové auto na světě.