Hlavní obsah

Nástupcem Nissanu Leaf bude SUV

Vedení japonské automobilky Nissan potvrdilo spekulace o tom, že v příštích letech se z průkopnického elektrického hatchbacku Leaf stane kompaktní SUV. Vůz se bude vyrábět v britské továrně v Sunderlandu, kam Nissan investoval více než miliardu liber.

Foto: Marek Bednář, Novinky

Nissan Leaf současné generace

Článek

Plány na nové pojetí hatchbacku Leaf na čím dál oblíbenější tvary crossoveru jsou součástí obrovské investice, kterou Nissan vložil do projektu elektromobilů, jenž chystá realizovat právě v sunderlandské továrně. Serveru Autocar to potvrdil evropský šéf automobilky Guillaume Cartier.

Leaf se z hatchbacku na SUV změní pravděpodobně v roce 2025 a bude těžit ze sdílené platformy CMF-EV aliance automobilek Renault-Nissan-Mitsubishi. V té době bude portfolio Nissanu tvořit pět modelů, všechno elektrifikované crossovery. Bude se jednat o modely Juke, Quashqai, Ariya, X-Trail a právě zmiňovaný Leaf.

Test Nissanu Leaf: Jezdí nečekaně dobře, ale chce to možnost nabíjet doma

AutoMoto

Nissan celkově opustí vývoj sedanů, kombíků a hatchbacků a zaměří se především na stále rostoucí segment SUV. V jednom odvětví se ale ještě hodlá realizovat. Vedení automobilky se totiž chystá obrátit na své alianční partnery s prosbou o pomoc při vývoji malého vozidla, které by na trhu nahradilo micru.

„Je to jedno z témat, které je stále otevřené. Náhradníka pro micru hledáme a dá se očekávat, že se jím stane některý ze sdílených modelů v rámci aliance, který ovšem ponese logo Nissan,“ uvedl Cartier s tím, že hlavním cílem u tohoto modelu bude generovat zisk. Dodal navíc, že malý model rozhodně bude elektrický.

Nissan přijde s novou Microu, vývoj a výrobu si na starost vezme Renault

AutoMoto

Silná orientace Nissanu na elektromobilitu plyne z plánů společnosti zastavit investice do vývoje spalovacích motorů. Jako většina ostatních automobilek se tímto krokem snaží Nissan vyrovnat s emisními normami EU7, které vejdou v platnost v roce 2025. Nissan očekává, že do roku 2030 budou 80 % prodejů tvořit elektromobily.

Vedení společnosti dále k budoucnosti řeklo, že se nechystá jít cestou vodíkových pohonů a otazník visí i nad sportovní divizí Nissanu. Generální ředitel společnosti Makoto Uchida nicméně prozradil, že Nissan bude stále podporovat projekt elektrických závodních vozidel Formule E.

Související články

Výběr článků

Načítám