Článek
Plány na nové pojetí hatchbacku Leaf na čím dál oblíbenější tvary crossoveru jsou součástí obrovské investice, kterou Nissan vložil do projektu elektromobilů, jenž chystá realizovat právě v sunderlandské továrně. Serveru Autocar to potvrdil evropský šéf automobilky Guillaume Cartier.
Leaf se z hatchbacku na SUV změní pravděpodobně v roce 2025 a bude těžit ze sdílené platformy CMF-EV aliance automobilek Renault-Nissan-Mitsubishi. V té době bude portfolio Nissanu tvořit pět modelů, všechno elektrifikované crossovery. Bude se jednat o modely Juke, Quashqai, Ariya, X-Trail a právě zmiňovaný Leaf.
Test Nissanu Leaf: Jezdí nečekaně dobře, ale chce to možnost nabíjet doma
Nissan celkově opustí vývoj sedanů, kombíků a hatchbacků a zaměří se především na stále rostoucí segment SUV. V jednom odvětví se ale ještě hodlá realizovat. Vedení automobilky se totiž chystá obrátit na své alianční partnery s prosbou o pomoc při vývoji malého vozidla, které by na trhu nahradilo micru.
„Je to jedno z témat, které je stále otevřené. Náhradníka pro micru hledáme a dá se očekávat, že se jím stane některý ze sdílených modelů v rámci aliance, který ovšem ponese logo Nissan,“ uvedl Cartier s tím, že hlavním cílem u tohoto modelu bude generovat zisk. Dodal navíc, že malý model rozhodně bude elektrický.
Nissan přijde s novou Microu, vývoj a výrobu si na starost vezme Renault
Silná orientace Nissanu na elektromobilitu plyne z plánů společnosti zastavit investice do vývoje spalovacích motorů. Jako většina ostatních automobilek se tímto krokem snaží Nissan vyrovnat s emisními normami EU7, které vejdou v platnost v roce 2025. Nissan očekává, že do roku 2030 budou 80 % prodejů tvořit elektromobily.
Vedení společnosti dále k budoucnosti řeklo, že se nechystá jít cestou vodíkových pohonů a otazník visí i nad sportovní divizí Nissanu. Generální ředitel společnosti Makoto Uchida nicméně prozradil, že Nissan bude stále podporovat projekt elektrických závodních vozidel Formule E.