Hlavní obsah

Nástupce Mazdy CX-5 má dostat šestiválec jako první

Prvním modelem, který dostane novou platformu s pohonem zadních kol a řadovým šestiválcem, má být SUV, nikoliv nejstarší dosud prodávaná mazda. Lze to vyčíst ze slov šéfů australské divize značky.

Foto: Petr Horník, Právo

Současná Mazda CX-5

Článek

O tom, že větší mazdy přejdou na novou platformu s motorem vpředu podélně a pohonem zadních nebo všech kol, se hovoří už mnoho měsíců. Nyní přichází další potvrzení od automobilky spolu s indicií, že to bude právě nástupce SUV CX-5, který na klasickou koncepci přejde jako první. Píše to australský web CarSales s odkazem na slova šéfů australské divize Mazdy.

Na první pohled se to může jevit trochu nelogické, když nejstarší mazdou v nabídce je „šestka” – prodává se v současné generaci už od roku 2012 – ale ve světě jsou čím dál populárnější SUV. A nakonec, současná CX-5 bude příští rok, kdy se má objevit její nástupce, taky už šest let starým modelem.

Test Mazdy 6 Wagon CD150: Když volba rozumu řidičskou vášeň nekosí

AutoMoto

Přesto to zatím neberme jako jistotu. „Nemůžeme mluvit o konkrétních modelech, ale řekl bych, že... Který segment je celosvětově největší? Odpověď zní 'SUV',” nechal se slyšet ředitel marketingu a produktů australské divize Mazdy Alastair Doak.

Vinesh Bhindi z australské Mazdy také potvrdil, že CX-5 novou platformu dostane. „Mazda pokračuje v investicích do vysoce efektivních spalovacích motorů, technologie SkyActiv X a nové generace rodiny řadových šestiválců, které budou pohánět nové generace našich produktů na platformě pro velká auta, což je od CX-5 nahoru,” cituje ho web.

Mazda plánuje 13 elektrifikovaných novinek do roku 2025

AutoMoto

Doak také potvrdil, že šestiválce budou vybaveny mild hybridní technologií se 48V architekturou. A starší uniklé informace, třebaže nepotvrzené automobilkou, říkaly, že šestiválce budou nejméně dva – benzínový třílitr o 286 koních a 340 N.m a „nafťák” o objemu 3,3 litru, výkonu 286 koní a točivém momentu 600 N.m.

Platforma má nicméně umožňovat i zástavbu plug-in hybridního pohonného ústrojí, v němž má spalovacím motorem být řadový čtyřválec, a také elektrického pohonu s možným range extenderem v podobě malého Wankelu. Takový systém je plánován i pro model MX-30.

Související články

Test Mazdy MX-30: Jiná než ostatní

Mazda MX-30 je přitažlivá pro svůj podvozek, jízdní projev a dobrá světla, ovšem taky má své mouchy, zvýrazněné zimním obdobím. Její kuriozní dveře mi ale...

Výběr článků

Načítám