Hlavní obsah

Nad Bugatti Divo se stovkami kosočtverců si trhali vlasy. Výsledek je ohromující

Několik nezdařených pokusů téměř dohnalo automobilku Bugatti k tomu, aby o extrémně náročném požadavku zákazníka prohlásila, že ho nedokáže splnit. Vývojáři však vytrvali a provedení jednoho z pouhých 40 Bugatti Divo je dechberoucí, i s kosočtverci.

Foto: Bugatti

Bugatti Divo Ladybug

Článek

Když se někde objeví na zakázku postavené bugatti, jako by to nebylo nic až tak speciálního. V meziválečných letech, kdy tato značka zažívala největší slávu, byly zakázkově stavěné karoserie relativně běžné, a i u novodobých modelů Veyron a Chiron jsou možnosti individualizace přesně tak široké, jak je hluboká zákazníkova kapsa.

Přesto některé vozy zaujmou, ba ohromí. Jedním z nich může být nedávný nepřekonatelný valentýnský dárek – Chiron „Alice” ve speciální barvě. A rozhodně jím bude i Divo „Ladybug”, tedy „Slunéčko sedmitečné”. Ovšem těch teček, či snad spíš kosočtverců, na něm rozhodně není jen sedm.

Foto: Bugatti

Bugatti Divo Ladybug

Práce na voze začaly chvíli po představení modelu Divo na přehlídce v Pebble Beach v Kalifornii v roce 2018. Už tehdy přišel zákazník za automobilkou s požadavkem na skutečně speciální vzor – kosočtverce v kontrastu speciální červené barvy a grafitové černé, navíc uspořádané tak, aby podle linek auta měnily svou velikost.

Vývojářům značky zabrala práce na pouhém vývoji designu rok a půl. Kromě virtuálního modelování k tomu bylo třeba také zkušební vozidlo, na němž viděli design v reálném světě. Kosočtverců je celkem přes šestnáct stovek a vývoj prý byla noční můra.

Foto: Bugatti

Bugatti Divo Ladybug

„Kvůli nátuře projektu, kdy se snažíme aplikovat dvojrozměrnou grafiku na trojrozměrný objekt, a po řadě neúspěšných pokusů jsme byli s to se vzdát a říct, že to nedokážeme. Jenže jsme přesvědčeni, že bychom se nikdy neměli vzdávat, a že největší motivací by mělo být učinit pro zákazníka nemožné skutečností,” vypráví Jorg Grumer, šéf divize barev a provedení u Bugatti.

Po poslední zkoušce, která proběhla na dalším testovacím voze, konečně firma aplikovala vzor na auto zákazníka. Vzor pečlivě nalepili na vůz, nastříkali několikavrstvou černou barvou, následně sundali kosočtverce z maskovací pásky a několik dní pečlivě kontrolovali každý detail, jestli někde není nějaká chyba.

Foto: Bugatti

Vývojáři pečlivě kontrolovali, zda je každý kosočtverec umístěn přesně, jak má být.

Následovalo broušení a leštění laku, opětovná kontrola a oprava detailů, a konečně finální leštění. „Jsme hrdí na to, že jsme dostáli vkusu a očekávání zákazníka,” komentuje Stephan Winkelmann, šéf automobilky Bugatti.

„Když mi ho dovezli, naprosto mi spadla brada. Spolupráce s týmem Bugatti byla úžasná zkušenost, nikoliv jen po stránce odhodlanosti k perfektní práci... Nejen že je tohle auto mistrovské umělecké dílo, ale je i dosavadní špičkou mé sbírky a nejsložitější a nejpropracovanější auto, které jsem kdy vlastnil,” cituje Bugatti zákazníka, samozřejmě nejmenovaného.

Foto: Bugatti

Opravy drobounkých nepřesností se prováděly ručně, stejně jako všechno ostatní.

Není také známo, kolik peněz za práci zaplatil. Základní cena modelu Divo je 5 milionů eur (130,7 milionu korun) bez daní a nedivili bychom se, kdyby takto náročná personalizace cenu zdvojnásobila.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám