Článek
Zatímco vývoj u většiny automobilových součástek je v posledních letech překotný, ve světě pneumatik se spíše ladí směsi a pro laika to zůstává pořád ta stejná černá „věc”.
Jak se vyrábějí pneumatiky v nejefektivnější továrně světa
Ovšem vývoj nespí a koncepty tu jsou stále nějaké. Typicky třeba pneumatika, která nemá vzduch, ale je tvořena z pružných kompozitů a jiných materiálů. Nový koncept od Continentalu ale tlak používá. Jenže si jej umí také sám regulovat.
Studie se jmenuje C.A.R.E., což je zkratka slov connected, autonomous, reliable, electrified. Tedy připojená, autonomní, spolehlivá, elektrifikovaná. Přímo v disku kola jsou umístěny senzory tlaku a teploty. Především ale také odstředivé čerpadlo, které si vlivem otáčení kola umí vyrobit tlak k dohuštění pneumatiky.
Díky tomu lze udržet ideální tlak pneumatik. To ostatně bývá častý problém, že řidiči jezdí na podhuštěných „bačkorách”. Ty mají vyšší valivý odpor, což zvyšuje spotřebu.
Může se vám hodit na Zboží.cz: