Článek
Zapovězené nejvíce láká, říká se, a v případě Mitsubishi Outlander to dost možná bude pravda. Automobilka totiž odhalila novou generaci, které se ale v Evropě nedočkáme. Uvádění nových mitsubishi do Evropy totiž bylo před několika měsíci „zmrazeno”.

Mitsubishi Outlander 2022
Co jsme tedy měli zhruba v polovině letošního roku dostat, ale nedostaneme? Škarohlíd by řekl „nalíčený X-Trail”, protože nový outlander s tímto nissanem skutečně sdílí část techniky. Design nicméně vychází z konceptu Engelberg Tourer a oproti dosavadnímu outlanderu je o poznání modernější ze všech možných úhlů pohledu.
Příď je podobná modelům L200 a Eclipse Cross, ale hlavní světlomety nejsou úplně nahoře, nýbrž v krajích nárazníku spolu s dálkovými světly a mlhovkami. A zadní lampy svým tvarem trochu připomínají ty na dosavadním outlanderu, ale jsou tenčí, ostřejší a mnohem elegantnější.

Interiér je o poznání modernější.
V kabině najde místo až sedm cestujících, kteří mají k dispozici třízónovou klimatizaci a více portů USB než v minulé generaci, kde zoufale chyběly. Novinkou je také displej v místě přístrojového štítu, který je k mání za příplatek. Zadní dvě sedačky jsou ryze nouzové a když sklopíte všech pět zadních míst, nákladový prostor má délku 204 cm.
V útrobách pracuje 2,5l zážehový čtyřválec bez přeplňování, který posílá svých 184 koní a 245 Nm na kola pomocí bezestupňové převodovky CVT. K mání je jak předokolka, která má v průměru jezdit za 8,4 l/100 km, tak čtyřkolka s normovanou spotřebou 8,7 l/100 km.

Pohon všech kol má ovládací knoflík na středovém tunelu. Přibyl i asistent pro sjíždění prudkých kopců.
Ona čtyřkolka se jmenuje Super All-Wheel Control a funguje pomocí hydraulické mezinápravové spojky, která dělí točivý moment mezi přední a zadní nápravu prediktivně, nečeká na prokluz některých kol. Stabilizační systém má funkci simulace samosvorných diferenciálů, kdy přibrzdí protáčející se kola, a dokáže i přibržďovat vnitřní kola v zatáčkách, aby snížil tendenci vozu k nedotáčivosti.
Samozřejmostí jsou i jízdní asistenty, které zahrnují adaptivní tempomat s aktivním vedením v jízdním pruhu, rozpoznávání dopravních značek, automatické přepínání dálkových světel, autonomní nouzové brzdění nebo hlídání mrtvých úhlů.
Cena zatím není známa, ale příliš nás trápit nemusí – outlander těžko bude patřit k autům, která si člověk nechá z USA individuálně dovézt. Tedy, nezmění-li Mitsubishi svůj přístup k evropskému trhu a nenabídne-li vůz i zde.

Dosavadní Mitsubishi Outlander ve verzi PHEV