Článek
Nové ASX by mělo dorazit v příštím roce, což potvrzuje zvěsti o tom, že Mitsubishi navzdory spekulacím o odchodu skutečně zůstane na evropském trhu. Crossover by měl sdílet stejnou platformu CMF-B jako Renault Captur, Nissan Juke nebo Renault Arkana.
Renault, Nissan a Mitsubishi plánují 30 nových elektromobilů

Pod kapotou ASX se tak díky této platformě může objevit celá řada různých motorů ať už naftové, nebo benzinové. Vzhledem k evropskému zaměření se pak nevylučuje ani určitá forma elektrifikace. Potencionálně by japonský crossover mohl dostat pohon od Renaultu.
2023 Mitsubishi ASX Teased As Small Crossover Built By Renault https://t.co/AsfUAOxqjl pic.twitter.com/CPwwSdCOSf
— Flyin18T Motorsports (@Flyin18T) January 28, 2022
V rámci zprávy o další generaci vozidla byla zveřejněna i první designová studie, která ukazuje, že vůz bude mít dynamický, agresivní vzhled a kapotu ve stylu SUV-kupé. Mitsubishi obecně přechází k modernějším tvarům, což nové ASX potvrzuje. Automobilky Renault-Nissan-Mitsubishi se mimo jiné shodly, že byť budou sdílet stejnou platformu, tak vozidla budou jinak vzhledově zcela odlišná.
Mitsubishi oživuje značku Ralliart. Nosí ji koncept outlanderu

Současný model ASX byl pro Mitsubishi velice úspěšný. V 90 zemích světa se prodalo celkem 1,32 milionu kusů tohoto crossoveru, který se tak stal třetím nejoblíbenějším vozem automobilky. Původní model dorazil v roce 2009 a aktualizován byl v letech 2012, 2016 a naposledy v roce 2019.