Článek
Mistral, který je pojmenován po větru na jihu Francie, je prvním otevřeným vozem Bugatti postaveným na modelu Chiron a prvním roadsterem společnosti od doby, kdy se Veyron Grand Sport Vitesse přestal vyrábět v roce 2015.
Bugatti říká, že bude vyrobeno 99 vozů, ale zákazníci mohou očekávat, že se již vyprodaného hyperauta neznámé cenovky dočkají až v roce 2024.
8litrový motor W16 má v mistralu výkon 1 600 koňských sil a 1 600 Nm točivého momentu. Jednotka vychází z modelu Super Sport a rekordního Super Sport 300+, který zaznamenal 490,5 km/h na testovací dráze v Ehra Lessien v roce 2019.
Jediný svého druhu. Bugatti připomíná, proč je jeho šestnáctiválec unikátní
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QQ_u/Q3sE7O.jpeg?fl=cro,0,57,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Karoserie modelu 300+ byla tehdy speciálně upravena, aby dosáhla těchto rychlostí, a roadster Mistral nebude ani zdaleka tak rychlý, zejména s odstraněnou střechou.
Přesnou maximální rychlost Bugatti neuvádí, má však překonat model Grand Sport Vitesse, který v roce 2013 jel 409 km/h. Pokud jde o titul nejrychlejšího auta s odnímatelnou střechou, své k tomu ovšem má co říci americká automobilka Hennessey, která v roce 2016 zrychlila svůj Venom GT Spyder na 413 km/h a s novým Venomem F5 Spyder představeným tento týden v Monterey má dosáhnout rychlosti téměř 483 km/h.
Bez střechy až 483 km/h. Hennessey Venom F5 dorazil v otevřené verzi
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QO_t/hdDHxf.jpeg?fl=cro,0,36,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Přestože motor a platforma jsou společné s chironem, mistral se zdá být radikálně odlišný od ostatních vozů této značky. Bugatti se inspirovalo v modelu Type 57 Roadster Grand Raid z roku 1934, ale mistral není vyloženě retro auto, místo toho nabízí jen jemné odkazy na původ značky.
Fakt, že jde podle Bugatti o rozlučku s šestnáctiválcem, znamená, že nástupce chironu použije odlišný pohon. Vzhledem k tomu, že novým majitelem značky je chorvatský specialista na elektromobily Rimac, lze očekávat určitou míru elektrifikace.