Článek
Automobil, který může vyhlížet pouze jako nevinný koncept pro Formuli E, může podle šéfa Mini Bernda Köbera potencionálně ovlivnit budoucí produkční vozy od Mini. Řekl také, že je nyní patrná variabilita mezi legendárním sportovním John Cooper Works a elektrickým pohonem.
Mini uvede poslední nový model se spalovacím motorem v roce 2025
Ostatně, mezi modelem Pacesetter a spalovacím Mini JCW GP je jasná podobnost. Příznačné je velké zadní křídlo, bodykit i velká osmnáctipalcová kola. Vozidlo pak dostalo konvenční elektrický pohon Mini s výkonem 181 koňských sil a díky nízké hmotnosti vůz zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy.
Kilogramy inženýři v Mini snížili především díky odstranění zadních sedadel, infotainmentu, klik dveří a také díky velkému využití lehkého uhlíkového vlákna. Celkově je Pacesetter o celých 130 kilogramů lehčí než silniční JCW. Navíc dostal i závodní odpružení, větší rozvor a čtyřpístkové brzdové třmeny.
Mini poodhaluje ostrý hatchback na elektřinu, míří do nejvyšších pater
Poprvé bude možné Pacesetter vidět na trati 10. dubna, kdy bude zahájen seriál závodů Formule E v italském Říme. Za volant se pak posadí řidič Bruno Correira. Ten se nechal slyšet, že mu elektrické Mini řízením připomíná motokáru.