Článek
Mnichovský autosalon IAA navštívila kromě řady zavedených automobilek taky pěkná hrstka téměř neznámých firem. Jednou z nich je i Micro, švýcarský výrobce elektrických skútrů a elektrokoloběžek. To hlavní, co dovezl, však byly první sériové kousky městského mikroauta Microlino.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gZ_e/AZzDcE.jpeg?fl=cro,0,96,1280,720%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Microlino na mnichovském autosalonu 2021
Firma funguje od roku 1997 a nápad na městské vozítko Microlino vznikl v roce 2015. Tehdy vznikl první prototyp, který se ukázal na ženevském autosalonu v roce 2016. Od té doby probíhá vývoj – šest let je u nového auta relativně normální doba. A o jednom ze starších prototypů jsme už psali.
Jeho design je jednoznačně inspirovaný vozítkem Isetta, vzniklým v Itálii, ale nejznámějším díky výrobě pod značkou BMW ve druhé polovině 50. let minulého století. Stejný, jen modernější, je tvar, světlomety i to nejdůležitější – způsob nastupování.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gV_c/iWrCpe.jpeg?fl=cro,0,0,1280,853%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Microlino na mnichovském autosalonu 2021
Odklápí se celá příď, řidič nastupuje na pravou půlku dvoumístné lavice a pak se posune za volant. Následně nasedne spolujezdec, příď se zavírá a můžete vyrazit na cestu. Kromě dvou míst k sezení je za lavicí ještě 220l zavazadelník, přístupný druhými dveřmi zezadu stroje. Pod ním je pohonné ústrojí, které pohání zadní kola.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gX_c/bEPDdo.jpeg?fl=cro,0,70,1080,607%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Třetí prototyp vozítka Microlino, nejbližší sériové výrobě
Microlino váží 513 kg a je dlouhé jen 2,5 metru, takže na řadě míst půjde zaparkovat příčně v řadě podélně stojících aut. Je totiž určené do města a k tomu jsou malé rozměry klíčové. Podle webu firmy jsou v nabídce baterie o kapacitě 8 nebo 14,4 kWh, což má stačit na 125 nebo 200 km dojezdu.
Baterie krmí elektromotor o výkonu 17 koní a 118 Nm, což stačí ke zrychlení na 50 km/h za pět sekund a nejvyšší rychlosti 90 km/h – ta je ale dle brožurky, kterou firma rozdávala na mnichovském autosalonu, daná omezovačem, nikoliv schopnostmi stroje.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gQ_f/ka6Dh5.jpeg?fl=cro,0,92,1080,607%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Třetí prototyp vozítka Microlino, nejbližší sériové výrobě
Samozřejmě, čeho tu moc není, je výbava. Boční okna jsou posuvná a airbagy nebo všemožné elektronické asistenty tu vážně nečekejte. Topení s ofukem čelního skla a vyhříváním zadního okna microlino má, ale na klimatizaci bychom příliš nespoléhali.
Microlino se nabíjí 3-4 hodiny ze standardní 230V zásuvky; nebude podporovat nabíjení stejnosměrným proudem. Je to do jisté míry pochopitelné – není určen na dlouhé cesty a díky malé baterii a slabé palubní nabíječce může být levný.
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gY_c/IF0DhX.jpeg?fl=cro,0,48,1280,720%7Cres,1200,,1%7Cjpg,80,,1)
Microlino na mnichovském autosalonu 2021
Jak konkrétně? Výrobce uvádí základní cenu 12 tisíc eur, tedy cca 305 tisíc korun. Samozřejmě, větší baterie bude znamenat vyšší cenu a něco taky udělají různé daně apod. Přesto to vypadá, že microlino by nemuselo být bez zajímavosti pro ty, co chtějí jezdit výhradně po městě.