Článek
Mnichovský autosalon IAA navštívila kromě řady zavedených automobilek taky pěkná hrstka téměř neznámých firem. Jednou z nich je i Micro, švýcarský výrobce elektrických skútrů a elektrokoloběžek. To hlavní, co dovezl, však byly první sériové kousky městského mikroauta Microlino.

Microlino na mnichovském autosalonu 2021
Firma funguje od roku 1997 a nápad na městské vozítko Microlino vznikl v roce 2015. Tehdy vznikl první prototyp, který se ukázal na ženevském autosalonu v roce 2016. Od té doby probíhá vývoj – šest let je u nového auta relativně normální doba. A o jednom ze starších prototypů jsme už psali.
Jeho design je jednoznačně inspirovaný vozítkem Isetta, vzniklým v Itálii, ale nejznámějším díky výrobě pod značkou BMW ve druhé polovině 50. let minulého století. Stejný, jen modernější, je tvar, světlomety i to nejdůležitější – způsob nastupování.

Microlino na mnichovském autosalonu 2021
Odklápí se celá příď, řidič nastupuje na pravou půlku dvoumístné lavice a pak se posune za volant. Následně nasedne spolujezdec, příď se zavírá a můžete vyrazit na cestu. Kromě dvou míst k sezení je za lavicí ještě 220l zavazadelník, přístupný druhými dveřmi zezadu stroje. Pod ním je pohonné ústrojí, které pohání zadní kola.

Třetí prototyp vozítka Microlino, nejbližší sériové výrobě
Microlino váží 513 kg a je dlouhé jen 2,5 metru, takže na řadě míst půjde zaparkovat příčně v řadě podélně stojících aut. Je totiž určené do města a k tomu jsou malé rozměry klíčové. Podle webu firmy jsou v nabídce baterie o kapacitě 8 nebo 14,4 kWh, což má stačit na 125 nebo 200 km dojezdu.
Baterie krmí elektromotor o výkonu 17 koní a 118 Nm, což stačí ke zrychlení na 50 km/h za pět sekund a nejvyšší rychlosti 90 km/h – ta je ale dle brožurky, kterou firma rozdávala na mnichovském autosalonu, daná omezovačem, nikoliv schopnostmi stroje.

Třetí prototyp vozítka Microlino, nejbližší sériové výrobě
Samozřejmě, čeho tu moc není, je výbava. Boční okna jsou posuvná a airbagy nebo všemožné elektronické asistenty tu vážně nečekejte. Topení s ofukem čelního skla a vyhříváním zadního okna microlino má, ale na klimatizaci bychom příliš nespoléhali.
Microlino se nabíjí 3-4 hodiny ze standardní 230V zásuvky; nebude podporovat nabíjení stejnosměrným proudem. Je to do jisté míry pochopitelné – není určen na dlouhé cesty a díky malé baterii a slabé palubní nabíječce může být levný.

Microlino na mnichovském autosalonu 2021
Jak konkrétně? Výrobce uvádí základní cenu 12 tisíc eur, tedy cca 305 tisíc korun. Samozřejmě, větší baterie bude znamenat vyšší cenu a něco taky udělají různé daně apod. Přesto to vypadá, že microlino by nemuselo být bez zajímavosti pro ty, co chtějí jezdit výhradně po městě.