Hlavní obsah

Městská dodávka budoucnosti podle Citroënu má jen 8 koní. Přivítejte maličké My Ami Cargo

Novinky, Daniel Havlina, mb

Citroën představil svoji vizi městského užitkového auta budoucnosti. Nejedná se přitom o žádného obra, nýbrž o maličký vůz určený do husté zástavby. Nový model nese název My Ami Cargo, má jen 2,4 metru na délku a pouhých osm, navíc elektrických koní.

Foto: Citroën

Citroën My Ami Cargo

Článek

Volkswagen Caddy, Renault Kangoo a jiné malé dodávky jsou podle Citroënu příliš velké – tedy minimálně v městském prostředí. Francouzská automobilka totiž představila opravdu maličký městský užitkový vůz pro přepravu menších zásilek a jiného zboží ve finální fázi doručení.

Test Citroënu C4: Avantgarda je zpět

Testy

Novinka nese název My Ami Cargo a vznikla na základě již dříve představeného osobního elektromobilu Ami, který má vynikat především svou nízkou cenou a tím i dostupností. Verze Cargo láká na totéž – ve Francii má stát od 6490 eur (168 tisíc korun).

Foto: Citroën

Nákladový prostor je dostupný po otevření pravých dveří.

Hlavním rozdílem mezi běžnou a užitkovou verzí je samozřejmě nákladový prostor, který byl vytvořen odstraněním místa spolujezdce. Citroën na jeho místo namontoval sedmidílný polypropylenový modul pro přepravu nákladu, který obsahuje i upínací popruhy a vejde se do něj až 1,2 metru dlouhá věc. Jeho objem je 260 litrů; spolu s dalšími prostory pro náklad a odkládacími místy má auto 400 l úložných prostor. Užitečná hmotnost je 140 kg.

My Ami Cargo váží jen 425 kilogramů a pod kapotou ukrývá lithium-iontové baterie s kapacitou 5,5 kWh spolu s elektromotorem o výkonu pouhých 8 koňských sil. Jeho nejvyšší rychlost je 45 km/h a na jedno nabití, které trvá 3 hodiny z běžné 230V zásuvky, urazí až 75 km. Co mu chybí na parametrech, ovšem dohání obratností v městské zástavbě. Má jen 2,41 metru na délku, 1,39 m na šířku a je vysoký jen 1,52 m.

Citroën představuje C5 nové generace, míchá několik segmentů

AutoMoto

Zda Citroën hodlá model nabídnout i jinde než na domácím francouzském trhu, zatím není známo. Víme nicméně, že osobní Ami míří i do USA, kde ho však nebude možné koupit – obří koncern Stellantis, kam Citroën nyní patří, hodlá vůz nabízet jen v rámci sdílení Free2Move.

Související témata:

Související články

Citroën poodhaluje nástupce modelu C5

Jen pár dní chybí do premiéry nového modelu od Citroënu. Francouzská automobilka už začala na nový, futuristicky vyhlížející vůz poutat. Podle všech informací...

Výběr článků

Načítám