Článek
Nové modely třídy C, S a EQS s aktivovanou službou Car-to-X nyní dokážou varovat před nebezpečnými výmoly a retardéry na silnicích. Jakmile přejedou takovou nerovnost, uloží se její poloha na značkovém cloudovém úložišti.
Informaci kromě zmíněných vozů s nejnovějším palubním systémem MBUX dokáže získat většina mercedesů vyrobených po roce 2016, které rovněž využívají datové služby. Podle automobilky se jedná o tři miliony vozů, které zobrazí řidiči varování 10 sekund předem.
EQS je elektrickou vlajkovou lodí Mercedesu. Na 300 km se dobije za 15 minut
Zmíněné trio novinek dokáže detekovat výmoly, když je při náhlém stlačení odpružení dosaženo určité prahové hodnoty, a dochází k tomu na zadní nápravě s určitým časovým zpožděním po přední nápravě.
Sledování výmolů je novinkou v oboru. Mercedes ale i další automobilky nicméně používají systém propojeného varování i pro další situace, například pro odstavené vozidlo na nebezpečném místě, označení místa nehody, silný déšť, mlhu nebo boční vítr, to vše na základě senzorů deště, ESP a dalších.