Článek
Jsou tomu zhruba tři roky, co Mercedes-Benz čelil nařčením o emisních podvodech u vznětových motorů. Nyní se takové zprávy objevují znovu, a to po zkoumání modelu E 350d z roku 2016.
Podle neziskové organizace na ochranu životního prostředí Deutsche Umwelthilfe (DUH), kterou cituje britský web Autocar, je na palubě šest systémů ve spojení s katalyzátorem SCR a vstřikováním AdBlue do něj – mají různě snižovat dávkování AdBlue, což má ústit v až šestinásobné emise při skutečném provozu oproti laboratornímu měření. Další dva podobné systémy ve voze mají souviset s recirkulací výfukových plynů.
Podle DUH byl sice testován jen jeden model, ale mají být dotčeny všechny modely se vznětovým motorem OM642, což je třílitrový vidlicový šestiválec, a to ve verzi plnící emisní třídu Euro 6. Počet aut, která mají být problémem zasažena, ovšem zveřejněn nebyl.
Některé ze systémů se podle DUH aktivují v závislosti na tom, kolik procent projektované životnosti má auto za sebou. Jeden z nich se má zapínat už při 1 % životnosti, tedy po pár tisících najetých kilometrech. Další zhruba v pětině životnosti. Jiný systém má zase omezit množství vstřikovaného AdBlue při přepnutí auta do režimu Sport.
Proč bude mít Mercedes třídy C jen čtyřválce? Emise nejsou jediným důvodem
Podle Mercedesu tato zařízení nejsou nelegální. „Naším pohledem to nejsou ilegální vypínací systémy v kontextu vysoce komplexního systému řízení emisí,” cituje britský magazín nejmenovaného mluvčího německé automobilky.
Co je důležitější, podle magazínu Automobilwoche má podobný názor německý Úřad pro motorová vozidla (Kraftfahrt-bundesamt, KBA). Osm systémů, které zpráva DUH označuje jako podvodné, už dle magazínu KBA zná, kontrolovala je a neshledala je nelegálními.