Článek
Kdysi „jen“ úpravce, odnedávna plně integrovaná divize firmy Mercedes-Benz sídlící v německém Affalterbachu představila koncept, který má předpovídat její budoucnost. Navzdory tomu, jak futuristicky vypadá, navíc ne až tak vzdálenou – produkční verze Vision AMG, jak se vůz jmenuje, se má objevit v roce 2025.
Bude samozřejmě elektromobilem, prvním modelem stojícím na právě vyvíjené platformě AMG.EA. Tu AMG připravuje s ohledem na to, aby auta na ní postavená mohla být nižší a sportovnější, než je možné u platformy EVA, podpírající např. Mercedes-Benz EQS.
„Plně využíváme možností nové platformy v designu i proporcích,“ říká šéfdesignér exteriéru u Mercedesu Robert Lešnik. „Vision AMG ukazuje, co plánujeme – nízký a uhlazený sedan s úžasnou aerodynamikou a prostorem komfortně usadit čtyři dospělé,“ dodává.
„Bez omezení, které představuje nutnost zabudovat do přídě spalovací motor, jsme mohli udělat kapotu nízkou a stranám s koly dodat většího objemu. Platforma AMG.EA nám dává spoustu svobody co do designu,“ doplňuje.
Sportovnost podtrhuje větší vzdálenost středu předních kol od čelního skla, dlouhá svažující se střecha a nízký „skleník“. Těžko však prosklenou část kabiny takto nazývat, když tu toho prosklení moc není; jednou z věcí, které se do produkční formy zcela jistě změní, je právě přídavek oken do horních částí dveří.
Automobilka už oznámila, že okna budou bezrámová a dozadu vůz dostane páté dveře, takže bude liftbackem. Web Autocar také píše, že šest červených kruhů na zádi, které zde připomínají koncovky výfuku, bude zakomponováno do zadních světel.
Podobně jako u staršího konceptu Vision EQXX, jemuž je tvar karoserie Vision AMG docela podobný, i zde je velmi důležitá aerodynamika. Vůz tak může vysouvat část zadního difuzoru a také vyklápět spoiler podle potřeby. Aktivní aerodynamické prvky jsou také v kolech, ovšem toto je opět prvek, u kterého neočekáváme, že by se dostal do sériové výroby.
Automobilka nezveřejnila mnoho dalších informací o technice vozu, takže neznáme plánovanou kapacitu ani architekturu baterie, dojezd na jedno nabití, dobu nabíjení nebo dynamické parametry. Do startu prodejů za pár let se ale jistě vše dozvíme.