Článek
Německá automobilka Mercedes-Benz už několik let cílí svými vozidly s přízviskem Guard na ty nejnáročnější zákazníky, kteří extrémně dbají na své bezpečí. Opancéřovaná limuzína třídy S je oblíbeným autem mezi státníky či významnými diplomaty nebo podnikateli.
Mercedes poodhalil elektrický sedan EQE. Spolu s ním i elektrické AMG

Nejnovější verze modelu S 680 Guard se představí v rámci autosalonu IAA, který proběhne v září v Mnichově. Jak už napovídá sám název, vůz bude mít pod kapotou vidlicový dvanáctiválcový motor o objemu 6,5 litru s dvěma turbodmychadly a výkonem 585 koňských sil a 830 Nm točivého momentu.

Mercedes-Benz S 680 Guard
Vůbec poprvé se pak limuzína S Guard dočkala pohonu všech kol, který je zesílený, aby uvezl kolos vážící 5 tun. Za o polovinu vyšší hmotnost, než má běžná třída S může pochopitelně pancéřová karoserie, která splňuje normu VPAM VR10, čili nejvyšší standard v rámci civilních vozidel. Mercedes odolnost testoval vypálením 500 střel do kritických míst jako oken či dveří z armádních pušek či revolverů s velkou ráží.
Mercedes ukazuje interiér nového SL, má obrazovku jako žádné jiné auto

Kvůli bezpečnosti pak automobilka použila celou řadu dalších odolných komponentů z oceli či karbonu. I proto zbylo v autě méně místa na zavazadlový prostor, který se musel kvůli ochrannému rámu zadních sedadel zmenšit na objem 390 litrů. Autu nechybí odolné pneumatiky Michelin, jež s průstřelem ujedou i 30 kilometrů či neprůstřelná skla s tloušťkou 10 centimetrů ovládané hydraulikou.

Mercedes-Benz S 680 Guard
Mercedes-Benz cenu opancéřovaného kolosu určil na hranici přibližně půl milionu euro, tedy v přepočtu bezmála 13 milionů korun. Za ně ovšem zákazník dostane maximální ochranu, a to i proti útoku různými plyny. I kvůli tomu je S Guard vybaveno tlakovou láhví s kyslíkem, který lze v případě nutnosti pustit do kabiny. Autu pak nechybí tradiční doplňky jako držáčky na vlaječky či majáčky.