Článek
Další v řadě premiér, které zrušení Ženevského autosalonu odsoudilo ke zveřejnění online, je modernizovaný Mercedes-Benz třídy E generace W213, respektive kombi S213.
Na první pohled ho je poznat podle nové přídě, která ve standardu nabízí LED světlomety, za příplatek i s funkcí matrix. Nová jsou i zadní světla, to je z velkých změn designu asi tak všechno.
V kabině jsou standardem dva 10,25” displeje, za příplatek je možno mít větší, 12,3”. Standardem je nový infotainment MBUX, k mání je systém rozšířené reality, sada „energizujícího komfortu” a řada dalších prvků.
Samozřejmostí je i armáda jízdních asistentů, Zmiňme jen pár: adaptivní tempomat s funkcí úpravy rychlosti podle profilu trasy, aktivní asistent řízení, aktivní hlídač jízdních pruhů, autonomní nouzové brzdění anebo parkovací paket s vylepšeným 360° pohledem kolem auta i zcela autonomním parkováním.
V útrobách bude na výběr z celkem sedmi plug-in hybridních variant. Budou zahrnovat kombíky i sedany, benzinové i naftové motory a pohon zadních i všech kol. Výkony plug-in hybridů budou sahat od 156 po 367 koní u benzinů a od 160 po 330 koní u dieselů.
Mezi motory přibude i nový zážehový čtyřválec M254, který je vybaven 48V mildhybridním systémem a dává 272 koní sám s možností elektrické dopomoci dalšími 20 koní z onoho mildhybridu.
Úpravy se dočkala také verze AMG E 53. Stále má třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly, ovšem nově je řadový, nikoli vidlicový. K 435 koním a 520 N.m spalovacího motoru se v případě potřeby přidá ještě elektromotor, který dodá 22 koní a 250 N.m.
Verze sedan i kombi budou mít čtyřkolku 4Matic+ a zvládnou zrychlit na stovku za 4,5, resp. 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost neurčuje technika auta, nýbrž elektrický omezovač; standardně je nastaven na 250 km/h, ale s AMG Driver's Packetem vám ji Mercedes milosrdně posune na stejně falešných 270 km/h.
AMG E 53 nabízí také vzduchové odpružení a řadu jízdních režimů včetně driftovacího, kdyby vás přestalo bavit jezdit rovně. Samozřejmostí je armáda jízdních asistentů, stejně jako v civilních verzích, a odlišný, agresivnější design.
Na plnotučné AMG E 63 s osmiválcem si patrně budeme muset ještě počkat, ale změny budou jistě stejné. Co také zatím nebylo ohlášeno, jsou ceny a datum uvedení do prodeje.