Článek
Po vzoru větší užitkové řady, která se u Mercedesu jmenuje Vito v užitkové verzi a třída V coby osobní varianta, se i menší dvojice svými názvy odděluje, aby se rodinná verze marketingově lépe přiblížila modelům divize osobních mercedesů.
Vedle kompaktní dodávky Citan, která se ve druhé generaci představila v loňském roce, tedy Němci uvádějí i třídu T. Osobní verze samozřejmě sdílí stejný základ, platformu, karoserii a klíčové komponenty. To znamená, že je rovněž blízce příbuzná s novým Renaultem Kangoo.
Renault představuje nové Kangoo. Má chytré dveře a elektrickou variantu
Na první pohled lze třídu T snadno zaměnit za Citan Tourer, což je osobní verze dodávky. Bližší pohled však odhalí malé designové změny, které novinku přibližují designovému jazyku řady osobních vozů Mercedesu.
Patří mezi ně sada volitelných 17palcových litých kol, tenčí chromované rámečky na masce chladiče, mírně pozměněná černá plocha v předním nárazníku, kde již nejsou umístěny mlhové světlomety, nebo třeba zrcátka v barvě karoserie.
Více se pravděpodobně bude vzhledově lišit elektrická verze téhož vozu, která vznikne z konceptu EQT. Stejnojmenný vůz se představí ještě letos.
Mercedes představuje EQT, koncept kompaktní elektrické dodávky
Zpět ale ke třídě T. Vůz je 4 498 mm dlouhý, 1 859 mm široký a 1 811 mm vysoký, s rozvorem 2 716 mm. Tyto rozměry jej řadí pod větší „Véčko” v nabídce Mercedesu, v blízké budoucnosti automobilka ale nabídne i třídu T s prodlouženým rozvorem se sedmi sedadly.
Interiér je téměř totožný s vyššími specifikacemi Citanu Tourer, kromě detailů ve vzhledu hliníku na středové konzole. Třída T získává více standardních funkcí v základních výbavách, včetně infotainmentu MBUX se 7palcovou dotykovou obrazovkou a kompatibilitou s Apple CarPlay a Android Auto. Digitální přístrojový panel Mercedes nenabídne, novinka má pouze 5,5palcovou obrazovku mezi analogovými budíky.
Ovládání klimatizace je sdíleno s několika modely Renaultu, Nissanu či Dacie, architektura vnitřku nebo detaily typu výdechů ventilace je ale vlastní.
Na naftu i benzin
Třída T je k dispozici výhradně se zážehovými a vznětovými čtyřválci, alespoň do doby, než dorazí EQT s plně elektrickým pohonem.
1,5litrový dieselový motor poskytuje výkon 70 kilowattů, 95 koní, a točivý moment 230 Nm v případě modelu T 160d nebo 85 kW, 116 k, a točivý moment 260 Nm v T 180d. Krátkodobě umí zvýšit výkon na 89 kW, 121 k a 295 Nm.
Mercedes představuje citan nové generace
Zážehovým motorem je 1,3litrový motor se 75 kW, 102 k, a točivým momentem 200 Nm v modelu T 160. Model T 180 je nejvýkonnější v nabídce s výkonem 96 kW, 131 k, a točivým momentem 240 Nm.
Všechny motory jsou kombinovány se standardním šestistupňovým manuálem, zatímco diesely a silnější benzin lze mít s volitelnou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. V každém případě je výkon posílán na přední kola.
Ceny pro český trh zatím nebyly zveřejněny.