Článek
Nová generace třídy S přijíždí ve standardní a prodloužené verzi, zatímco kupé a kabriolet ji tentokrát nedoprovodí. Stylové varianty má nahradit chystaný nový model SL. Sedan alespoň doprovodí ještě luxusnější varianty jako Maybach či Pullman.
Po stránce designu byl zřejmým předkrmem třídy S už nedávný facelift třídy E. Ostře řezaná světla jsou novým jazykem designérů ze Stuttgartu. Mezigeneračně má novinka s označením W223 delší kapotu, zůstává však typická okenní linie.
Nová třída S je postavena na nové platformě s nadpolovičním podílem hliníku, díky čemuž je ve srovnání s předchůdcem o 60 kilogramů lehčí, ale tužší. Detaily jako příplatkové zapuštěné kliky, které se ukážou až při příchodu s klíčky, zajišťují výbornou hodnotu aerodynamického odporu, pouhých 0.22 Cx.
Novinka je větší než předchůdce, byť ne výrazně. Prodloužená verze je o 34 milimetrů delší než dříve, má 5255 mm, se zvětšeným rozvorem náprav o 51 mm na 3216 mm. S 1954 mm je také o 55 mm širší a na výšku naměříte 1503 mm, o 12 mm více. U modelu s dlouhým rozvorem se zvýšil prostor pro nohy o 24 mm, zavazadlový prostor je až o 20 litrů zvětšený, na hodnotu 550 litrů.
Tlačítka jsou pryč
Uvnitř dominuje vertikálně položený obří displej infotainmentu o úhlopříčce 12,8 palců. Celkově se Mercedes soustředil na hlasové a dotekové ovládání. Nová generace tak má o 27 fyzických tlačítek méně než předchůdce.
Předdefinované režimy, například pro uklidnění, lze posílat na jednotlivá místa v autě. Tehdy se zapne nastavená hudba, teplota, odvětrávání sedadel a další prvky.
Nová třída S se zaměřuje na semi-autonomní řízení, které již zvládne i složitější situace v provozu. V normované škále od 0 do 5 umí třetí stupeň. Mercedes slibuje, že od druhé poloviny roku 2021 bude moci řidič na vybraných úsecích německé dálniční sítě legálně pustit ruce uz volantu.
Pět stupňů k puštění volantu. Autonomní řízení má svá pravidla
Jinde ale z legislativních důvodů je nutné mít stále ruce na volantu, což zpříjemňuje nové sledování. Senzory zjišťují, jestli máte ruce položené na věnci a není tak nutné s volantem lomcovat, abyste systém ujistili.
Zatím šestiválce
Jako první dorazí „esko” s několika variantami šestiválcových řadových motorů s mildhybridním ústrojím v páru s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Jednotky figurovaly již v předchozí generaci.
Na straně zážehové jde o třílitr v modelech S 450 4Matic a Sv500 4Matic. Nabídnou výkon 270 kilowattů (367 koní), respektive 320 kW (435 k). Vznětový agregát má zdvihový objem 2,9 litrů a ve verzi S 350d o výkonu 210 kW (286 k) jde zatím o jedinou variantu s pohonem zadních kol. Následuje čtyřkolka S 350d 4Matic a vrcholný diesel S 400d s 243 kW (330 k).
Mercedes ukazuje legendární SL v nové generaci, zatím v maskáčích
Nabídku později doplní plug-in hybridní varianty, stejně jako osmiválec. Počítá se i s dvanáctiválcem, který nejspíš dorazí s luxusní variantou Maybach.
Samozřejmostí je opět inovované aktivní vzduchové odpružení, ovšem Mercedes se chlubí také natáčecími zadními koly. Řízení zadní nápravy je sice dnes v luxusní třídě nepsaným standardem, ale nová třída S umí za příplatek kola otočit až o 10 stupňů. Výsledný poloměr otáčení 10,9 metrů je tak nižší než u hatchbacku třídy A.
Novinka na evropské trhy dorazí ještě letos, v Německu si zájemci mohou vůz objednávat od poloviny září, s prvními dodávkami se počítá v prosinci. Ceny zatím české zastoupení nekomunikuje, měly by však začínat těsně pod 100 tisíc eur, což je v přepočtu 2,6 milionu korun. Vlajková loď se bude vyrábět v nově postavené továrně v německém Sindelfingenu.