Článek
Nový model od Mercedesu, vyvinutý společně se sportovní divizí AMG, má poněkud kostrbatý název - Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé. Název GT už německá automobilka použila pro dvoudveřové kupé GT, v případě nového modelu tak Mercedes dal označení „čtyřdveřové kupé” přímo do názvu.
Jaké jsou rozměry vozu, zatím automobilka neuvedla, patrně ale bude o něco větší než obdobně laděné CLS. Uvnitř zaujme kokpit převzatý z vrcholné třídy S, vzadu jsou pro větší pohodlí pouze dvě sedadla.
Osmiválec a šestiválec
V nabídce jsou výhradně benzínové agregáty: základem je třílitrový šestiválec s elektricky poháněným kompresorem a jedním turbodmychadlem, vrcholem pak čtyřlitrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Osmiválec se dodává ve dvou výkonových verzích - slabší, pokud to tak lze vůbec nazvat - má 430 kW (585 k), silnější pak 470 kW (639 k) a 900 Nm točivého momentu.
Základní šestiválec nabízí 320 kW (435 k) a 520 Nm točivého momentu. A pomalý určitě není: stovku zvládne za 4,5 sekundy a jede až 285 km/h. Vrcholné provedení GT 63 S 4MATIC+ umí to samé za 3,2 sekundy a jede až 315 km/h.
Všechny verze mají standardně dodávanou devítistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku a poháněná všechna čtyři kola. Nejvýkonnější provedení má navíc elektricky řízený samosvorný diferenciál, oba osmiválce pak mají bez příplatku natáčení zadních kol a vzduchové odpružení.
Prodej Mercedes zahájí letos v létě, prodejní cenu zatím automobilka nezveřejnila. Nejlevnější Porsche Panamera přijde na 2,5 miliónu korun.