Článek
Je tomu pár týdnů, co automobilka Mercedes-Benz stanovila s konceptem Vision EQXX rekord v dojezdu elektromobilu na jedno nabití na reálných silnicích. Měl hodnotu 1008 km a na trase byly Alpy, takže už tehdy bylo jasné, že na poněkud placatější cestě by mohl vůz dojet ještě dál.
Elektrický mercedes ujel na jedno nabití více než 1000 km. Přes Alpy a v reálném provozu
Tak se i 21. až 22. června stalo, a to na trase z německého Stuttgartu do britského Silverstone. Řidič s ním nejel celou dobu jen po dálnici, kousek za Stuttgartem musel objet uzavírku. Také byl na trase Lamanšský průliv, který vůz překonal Eurotunnelem.
Když dorazil do cíle v Silverstonu, za jeho volant sedl pilot formule E Nyck de Vries, který ještě před vybitím baterie zvládl 11 kol na slavné britské trati.
Celkem vůz najel 1202 km za 14 hodin a 30 minut čistého času jízdy, spotřeboval průměrně 8,3 kWh na 100 km a nejvýše jel svou elektronicky omezenou maximálkou 140 km/h. Průměrná rychlost byla 83 km/h, takže můžeme říci, že na dálnicích EQXX brzdou provozu patrně nebylo.
Automobilka Mercedes-Benz v tiskové zprávě uvádí, že klimatizace běžela jen osm hodin z oněch čtrnácti a půl, přičemž teploty při cestě dosahovaly 30 °C. Zdali je to ukázka teplotní efektivity systémů vozu, nebo přiznání, že řidiči bylo vedro, aby dojel co nejdál, a tedy 1202 km není dojezd z úplně reálného světa, však není jasné.