Článek
Není divu, že se oddělení Mercedes-AMG na malou třídu A vrhlo až v minulé generaci. Předchůdce se sendvičovou konstrukcí podlahy, a tudíž vysokým pontonem, by nebylo na ostrý hatchback snadné přestavět.
V aktuální generaci Áčka nám AMG nejdříve naservírovalo relativně slabší verzi 35, nyní dochází i na plnotučnou variantu 45, stejně jako u CLA. Už tradičně je u AMG k dispozici standardní verze a varianta S.
Nadopovaný dvoulitr tak ve verzi 45 dává 285 kilowattů (382 koní), přičemž 45 S už nabídne 310 kW (416 koňských sil). Vždy v páru s dvouspojkovou osmistupňovou převodovkou. Sílu přenáší pohon všech kol, který nabízí Drift mód s preferencí pohonu zadních kol.
Maximální rychlost je u obou verzí omezena na 250 km/h, v případě objednání balíčku se školením je pak elektronicky posunuta na 270 km/h. Eskový model zvládne stovku za 3,9 sekundy, slabší verze za 5,9 sekundy. Pokud jde o CLA, ta je v tomto ohledu vždy o setinu pomalejší.
Novou variantu poznáte na první pohled i podle masky chladiče Panamericana se svislými lamelami. Znatelné je také rozšíření blatníků, které dělají prostor fakticky širší přední nápravě. Odlišná je verze 45 S i vizuálně, má větší koncovky výfuku a devatenáctipalcové disky kol.
Inženýři se nezaměřili jen na zvýšení výkonu, karoserie je významně vyztužena, především na přídi, díky čemuž se mají širší kola a náprava s ostřejší geometrii do čeho opřít.
O datum uvedení na trh ani ceně se u Daimleru zatím nezmiňují. V centru Budapešti jsme nicméně nedávno potkali maskované CLA 45 v karosářské variantě Shooting Brake, která se rovněž očekává.