Hlavní obsah

Mercedes-AMG G63: Souboj dvou generací ve sprintu těžkých vah

Právo, laz

Zrychlení na stovku pod pět sekund působí v tak těžkých off-roadech impozantně. Nová generace třídy G je v provedení od AMG rychlejší než předchůdce, ovšem nikoli tak výrazným způsobem.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG G63 (2018)

Článek

Mercedes udělal snad všem fanouškům slavného off-roadu třídy G velkou radost. Novinka je totiž přesně tak nekompromisní, jako předchůdce. Jen dostal širší karoserii a luxusní, moderní interiér. Ale rámová konstrukce nebo třeba tři plnohodnotné diferenciály zůstaly.

Týká se to i extrémní verze AMG G63. Přímo se nabízí srovnání dvou generací, které jsou si na první pohled vcelku podobné. V Rusku je vedle sebe postavili na sprintové trati. Výsledek závodu je vidět na videu, nová generace i přes slabší start svého předchůdce udolala, ovšem zas tak jednoznačné to nebylo.

Není se čemu divit, vždyť i minulá generace měla parametry velmi slušné. Pod kapotou pracuje dvěma turbodmychadly přeplňovaný 5,5litrový osmiválec s výkonem 420 kilowattů, tedy 571 koní a 760 newtonmetry maximálního točivého momentu. Spojen je se 7stupňovým automatem. Akcelerace z nuly na 100 km/h zabere 5,3 sekundy, nejvyšší rychlost je 209 km/h.

Nová generace kontruje „jen” čtyřlitrovým, opět dvakrát přeplňovaným osmiválcem novější konstrukce. Má však větší výkon 430 kW (585 koní), i točivý moment 850 Nm. Převodovka je kratší, protože má dva stupně navíc. Zrychlení z klidu na stovku zabere jen 4,4 sekundy, nejvyšší rychlost činí až 240 km/h.

Související témata:

Výběr článků

Načítám