Článek
Mercedes si na začátku dubna připsal světové prvenství, když představil čtyřválec v SL 43, dvoumístném roadsteru, vybavený elektrickým turbodmychadlem. Nyní byla stejná technologie zavedena do nového sedanu a kombi Mercedes-AMG C43 4Matic.
Oba vozy používají v podstatě stejný motor s kódem M139l, 2litrový řadový čtyřválec vybavený 48V technologií, což mimo jiné znamená, že se jedná o mildhybridy. Kombinovaný startér-generátor nabídne krátkodobě zvýšení o 14 koní při nižších otáčkách a navíc funkci „plachtění“.
Mercedes SL dostal základní verzi se čtyřválcem
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QQ_s/VIjDa0.jpeg?fl=cro,0,132,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Zatímco ale motor v SL dosahuje výkonu 381 koňských sil při 6 750 otáčkách za minutu, v C 43 má 408 k při stejných otáčkách. C43 má také o 20 Nm točivého momentu více, konkrétně kulatých 500 Nm při 5 000 ot./min.
Motor spolupracuje s devítistupňovou samočinnou převodovkou. Jak už název napovídá, C 43 4Matic má pohon všech kol. I díky tomu zrychlí z nuly na 100 km/h za 4,6 sekundy.
Test Mercedesu C 220 d: Opravdová limuzína nemusí mít pět metrů
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_gZ_h/AIdEg6.jpeg?fl=cro,0,79,1232,693%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Vizuálně se novinka od „běžných” mercedesů třídy C liší oběma nárazníky, přední maskou se svislými liniemi a čtveřicí výfukových koncovek na zádi. Uvnitř najdete odlišné materiály, sportovní sedadla a volant s otočnými ovladači pro volbu jízdních režimů a dalšího přizpůsobení techniky.
Český ceník zatím není dostupný, novinka se na trh dostane ještě letos.