Článek
BMW už má s vodíkem své plány, po konceptu v minulém roce dokonce německá automobilka představila produkční SUV iX5 Hydrogen, které se má v malých počtech vyrábět už v letošním roce. Web Nikkei Asia zjistil, že BMW to s vodíkem myslí skutečně vážně.
Elektromobily nejsou všemocné řešení, říká šéf Výzkumného institutu Toyoty

Šéf prodeje BMW Peter Nota se webu svěřil, že masový prodej BMW modelů s vodíkovými palivovými články by mohl začít už v roce 2025. Prozradil také, že se pravděpodobně bude jednat o SUV, vzhledem k velké popularitě tohoto segmentu.
Zprávy také hovoří o tom, že by se BMW mělo při náročném vývoji spojit s japonským gigantem Toyotou, která už na trh dodává vodíkový sedan Mirai. Obě automobilky ostatně společně vyvinuly třeba vodíkové BMW 5 GT jako prototyp.
Vodíkové BMW iX5 na autosalonu v Mnichově sveze návštěvníky

Vedení BMW údajně vidí ve vodíku velký potenciál a způsob, jak se vyrovnat s některými nevýhodami pohonu na elektřinu. „Věříme v důležitý význam různých technologií, ať už se jedná o bateriové elektromobily, nebo vodíková auta a potažmo i hospodárné spalovací motory,“ dodal Nota.