Článek
Až dosud jste pod kapotou prvního SUV s logem Maserati našli výhradně šestiválcové motory (dieselový a benzínový), nová V8 ale přináší novou úroveň dynamiky reprezentovanou výkony 0-100 km/h za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlostí rovných 300 km/h.
Je to díky novému, ručně vyráběnému motoru, který pochází z vývojových laboratoří Ferrari. Vidlicový osmiválec 3.8 Twin Turbo nabízí největší výkon 590 koní (434 kW) při 6 250 otáček a maximálním točivým momentem 730 Nm (k dispozici při 2 250/min).
Mírně se změnil i vnější vzhled s detaily z karbonu - nová je kapota, přední a zadní spoiler nebo výplně prahů. Čtveřici koncovek výfuku doplňují kovaná hliníková kola o průměru 22 palců (v leštěné i matné úpravě).
Cenu zatím Maserati neuvedlo, ve světové premiéře se ukázalo na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku. Výroba začne v modernizované továrně Mirafiori v italském Turíně letos v létě, mezi hlavní trhy patří Kanada a USA. Do Česka se nicméně Levante Trofeo patrně také podívá.