Článek
Tradiční automobilka z Norfolku už před časem oznámila, že i ona bude vyrábět především elektromobily, důkazem pak budiž dlouho propagovaný elektrický hypersport Evija. Ještě před ním ale společnost představí sportovní model Emira, ze kterého můžeme zatím vidět jen volant.
Konkrétně tedy jen jeho vrchní část, z které je patrné, že se jedná o sportovní vůz. Tvarovaná rukojeť je obalená kůží Alcantara s prošíváním, a pozorní si jistě všimli i pádel automatické převodovky pod volantem. Je tak patrné, že vůz bude k dispozici s automatem. Zda Lotus zvolí i tradičnější manuální převodovku, jasné není.
Lotus o modelu dlouho mluvil jen jako o vozidle Typu 131, které má být jedním z posledních aut na benzín, jež automobilka vyrobí. Vůz již dostal i mírně přepracované logo Lotusu a mimo jiné i digitální displej před řidičem, což je také patrné ze zveřejněných snímků. Podle posledních zpráv Lotus již začal s předprodukcí na výrobní lince v britském městě Hethel, kam proinvestoval přibližně 3 miliardy korun.
Konec jedné éry. Lotus Elise a Exige se loučí finální edicí
Emira na trhu nahradí již dlouho vyráběné modely Elise, Exige a Evora. Pod kapotou lehkého sporťáku by měl být dvoulitrový čtyřválcový motor, který Lotusu dodá zatím neprozrazený partner. Proslýchá se, že Emira vznikne i s motorem V6 3,5 litrů doplněným o kompresor.
Světová premiéra nového Lotusu je naplánována na 6. července. Proběhnout by měla právě v domácím prostředí ve městě Hethel v britském Norfolku. Později by se pak měl vůz objevit i na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.