Článek
Šanghajský autosalon se stal místem premiéry omlazeného Lexusu ES, ovšem pokud byste nový model potkali jen tak, dost možná byste si žádných změn nevšimli. Zvenčí jsou opravdu minimální – vidíme nový design předních světel a drobně upravenou masku chladiče.
Ty největší změny – a to berte pořád s rezervou, ani ty nejsou velké – se odehrály pod slupkou. Zadní odpružení je tužší, což má za cíl zlepšit odezvu na povely volantem, a nové naladění má také brzdový pedál pro lepší citlivost a menší vibrace.
Test Lexusu ES 300h: Podivínská oáza klidu
Vylepšení doznaly také některé jízdní asistenty. Systém předcházení nehodám detekuje chodce a cyklisty lépe, stejně jako ostatní auta při odbočování, kterým by řidič lexusu nedal přednost. A adaptivní tempomat byl vylepšen o funkci samočinného zpomalování před zatáčkami.
Vůz také po vzoru větších modelů LS a RX dostal světlomety s funkcí LED Matrix realizovanou pomocí rotujících zrcadel. Jedním z benefitů je rozšíření kužele dálkových světel. A konečně, vylepšena byla i digitální zpětná zrcátka pro redukci šumu v situacích, kdy mají displeje zobrazit scénu s velkými rozdíly mezi světly a stíny, a pro redukci blikání LED světel ostatních aut.
Kromě toho jsou tu i nové laky a designy kol, jak u faceliftů bývá běžné. Ceník zatím není na světě, ale můžeme ho očekávat v nejbližších měsících.