Hlavní obsah

Letošek může být pro německý autoprůmysl nejhorší od znovusjednocení, míní expert

Letošní rok by pro automobilový průmysl v Německu mohl být nejhorší od znovusjednocení země v roce 1990 a tedy ještě slabší než loni, kdy se projevily dopady pandemie covidu-19. Odhaduje to expert na toto odvětví Ferdinand Dudenhöffer z Centra automobilového výzkumu (CAR). Na vině je globální nedostatek čipů.

Foto: Daimler

Výroba mercedesů (Ilustrační foto)

Článek

Loni se v Německu zaregistrovalo 2,9 milionu nových osobních vozidel. To byl meziročně pokles o 19,1 procenta. Podle v úterý zveřejněné studie CAR se počet registrací letos nepodaří překonat.

Nedostatečná nabídka nových vozů navíc zvyšuje zákaznické ceny, připomněla agentura DPA. Výrobci dál omezili různé slevové nabídky, uvádí Dudenhöffer. U modelů, které si lze libovolně sestavit na internetu, je průměrná sleva z katalogové ceny jen 17,2 procenta – tak málo to bylo naposledy před téměř deseti lety.

Nedostatek čipů trápí nejvíc evropské automobilky. Minimální potíže má Toyota

AutoMoto

V celé Evropě se minulý měsíc prodej automobilů snížil o 23 procent. Byl tak nejslabší od roku 1995. Výrobci kvůli chybějícím součástkám nejsou schopni uspokojit poptávku.

Podle prezidenta Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) Olivera Zipseho se Evropa musí přestat spoléhat na výrobce čipů z Asie a postavit doma více továren na jejich výrobu. Jinak by se situace, kdy automobilky musely kvůli jejich nedostatku přerušovat produkci, mohla opakovat, citoval ho deník Financial Times.

Související témata:

Výběr článků

Načítám