Článek
Těžko lze hledat mezi žijícími konstruktéry větší legendu, než je Gordon Murray - právě on je otcem McLarenu F1, supersportu, který léta držel titul nejrychlejšího silničního auta na světě.
A právě tento pán nyní ve své vlastní firmě Gordon Murray Automotive připravuje supersport T.50. Půjde o auto skutečně extrémní. Představte si formuli 1 s kapotou a centrálně umístěným sedadlem řidiče - tento nápad Murray použil už u McLarenu F1 - a jste tak nějak na přibližném konceptu.
Tisková informace, kterou firma vydala, totiž hovoří o tom, že půjde o opravdu unikátní auto. Už jen tvar karoserie a aerodynamika ukážou, jak se to dělá. Firma se spojila se závodní stájí F1 a využila jejich zkušenosti i aerodynamický tunel, aby připravila silniční auto s nejlepší aerodynamikou na světě. A to hovoříme jak o statických, tak i dynamických prvcích aerodynamiky.
Jenže to není všechno. Před zadní nápravou bude pracovat vidlicový dvanáctiválec o objemu 3,9 litru, který připravila další vysoce odborná firma – Cosworth. Motor bude mít výkon 485 kW (650 koní) při 12 500 ot./min. Točivý moment je 450 N.m.
Auto s hmotností pouhých 980 kg tak bude mít fantastický hmotnostní poměr 663 koní na jednu tunu váhy. K tomu je třeba připočítat šestistupňovou manuální převodovku Xtrac nebo superlehké, a přitom extrémně výkonné brzdy s karbon-keramickými kotouči a hliníkovými třmeny.
Auto bude připraveno k prodeji v roce 2022 a jeho výroba je omezena na 100 kusů. Cena bude ale extrémní stejně, jako jeho výkony. Má činit dva miliony liber bez daně, což je asi 58 milionů korun.