Článek
Na autosalonu v Amsterodamu se ukázaly tři předvýrobní Land Rovery. Šlo o první model automobilky - samotný off-road se jmenoval stejně. Land Rover nyní jeden ze tří vzácných prototypů zakoupil od soukromého majitele a bude jej renovovat. Nebude to lehké, protože 70 let starý vůz je v dezolátním stavu.
Automobil až do 80. let jezdil na polích britského Walesu, jeho nový majitel jej chtěl následně opravit, už k tomu ovšem nedošlo. Jeden z prvních vyrobených Land Roverů tak bezprizorně stál na zahradě.
A protože pod svícnem je největší tma, nikoli náhodou lidé z Land Roveru objevili notně poničený vůz jen pár kilometrů od britského města Solihull. Tedy tam, kde vznikl.

Land Rover určený k renovaci, původem z roku 1948

Původní Land Rover Series I
Automobilka pak měsíce v archivech ověřovala, zda vůz je skutečně tím, který byl před sedmdesáti lety vystaven na autosalonu. Je tomu tak a auto nyní čeká náročná renovace.
Legendární Land Rover Series (a Defender) se vyráběl v britském Solihullu 68 let. Projekt Land Rover byl schválen v roce 1947. Už o rok později 30. dubna byl terénní model představen na autosalonu v Amsterodamu.
Původní Land Rover Series I, inspirovaný úspěchem Jeepu Willys, stál v roce 1948 450 liber (dnes cca 13 tisíc korun). Vůz byl poháněn čtyřválcovým motorem o objemu 1,6 litru s výkonem 50 koní. Celkem byly vyrobeny dva milióny kusů. Nebo úplně přesně - 2 016 933 kusů.

Land Rover určený k renovaci, původem z roku 1948

Land Rover určený k renovaci, původem z roku 1948