Hlavní obsah

Land Rover prohrál boj o tvary původního Defenderu, britský miliardář může postavit svého nástupce

Britská automobilka Jaguar Land Rover prohrála spor o tvary původního Defenderu. Novinka od rovněž ostrovní společnosti Ineos jej nápadně připomíná, ale pro běžného spotřebitele mají být rozdíly dostatečné.

Foto: Ineos Automotive

Ineos Grenadier

Článek

Britský úřad pro duševní vlastnictví zjistil, že tvary, které si hodlal Jaguar Land Rover přivlastnit, nejsou dostatečně rozlišovací. Soud v Londýně tak v pondělí smetl ze stolu další odvolání právníků jedné z nejvýznamnějších britských automobilek.

Zástupci společnosti Ineos, kvůli které spor vznikl, následně uvedli, že se při tvorbě svého off-roadu Grenadier skutečně inspirovali legendárním Defenderem, nicméně ale neměli za cíl okopírovat vůz.

Miliardář představil svůj nezničitelný offroad za cenu spíše lidovou

AutoMoto

Soudce pak sice připustil, že pro automobilové odborníky může existovat jistá podoba, kterou ovšem podle něj nemusejí rozeznat běžní spotřebitelé. Jaguar Land Rover následně uvedl, že je z rozhodnutí soudu zklamaný.

Land Rover přestal původní Defender prodávat v roce 2016, nová generace na legendu navazuje, je však úplně novým vozem moderního střihu.

Nový Land Rover Defender konečně v pracovní verzi. Hard Top naloží i paletu

AutoMoto

Značku Ineos, která Grenadiera hodlá vyrábět, vlastní podnikatel a miliardář Jim Ratcliffe, jeden z největších podporovatelů takzvaného brexitu, tedy odchodu Velké Británie z Evropské unie.

Ten se nově snaží získat pro výrobu off-roadu vhodné prostory. Jako nejreálnější se pak jeví možnost odkupu továrny Smart ve francouzském Hambachu, kterou vlastní Daimler. Pokud se tak skutečně stane, vzniku Grenadiera už nebude stát nic v cestě.

Související články

Výběr článků

Načítám