Článek
Takřka všechny automobilky - až na drobné výjimky - dnes SUV nabízejí, nebo se na to chystají. Bentley má Bentaygu, Rolls-Royce vyvíjí Cullinan, Ferrari o SUV hovoří. A Lamborghini vloni představilo Urus.
Ten se u zákazníků těší nečekaně velké oblibě. „Očekávali jsme pozitivní odezvu, ale ne na úrovni, na které ji vidíme. Reakce zákazníků jsou fantastické,” komentoval situaci generální ředitel značky Stefano Domenicali.
V roce 2018 podle něj Lamborghini vyrobí okolo 5000 aut, z čehož tisícovku budou tvořit právě Urusy. Odhad celkové produkce na příští rok pak zní zhruba 8000 vozů, přičemž Urusy z toho mají tvořit víc než půlku.
Vůz láká i zákazníky, kteří dosud žádné lamborghini neměli. Podle Domenicaliho je takových 70 procent těch, kteří si Urus pořídili. Domenicali je překvapen i vysokým podílem žen mezi zákazníky tohoto modelu.
Velké oblibě se Urus prý těší i v Rusku a na dalších trzích, kde silnice nejsou proslulé špičkovou kvalitou.
Rozčarování fanoušků a tradičních zákazníků z faktu, že Lamborghini prodává SUV, se Domenicali snaží mírnit. Uvádí, že SUV je pouze vnější schránka, ve skutečnosti je prý vůz víceúčelovým sporťákem.
Urus není prvním počinem této značky v oblasti terénních aut. V letech 1986 až 1993 vyráběla model LM002, který byl poháněn vidlicovým dvanáctiválcem. A ještě dříve se s prototypem Cheetah účastnila soutěže o nové americké armádní vozidlo, kterou nakonec vyhrála firma AM General s dnes legendárním Humvee.