Článek
Aventador se poprvé představil před pěti lety. Jde o supersport za zhruba 6,5 miliónu korun, který je dlouhý 4,78 metru, šířka včetně zrcátek činí 2,26 metru a výška je pouhých 1136 mm. Poháněná jsou díky systému Haldex IV. generace všechna čtyři kola, sedmistupňová samočinná převodovka řadí rychlostí 50 ms. To vše zůstalo při starém. Co je nového kromě přidání písmena S v názvu?
Omlazenou verzi poznáte podle jiného předního nárazníku, jinak tvarované je i zadní křídlo a difuzor. Zlepšil se tím přítlak, Lamborghini udává, že o 50 procent. Zadní náprava je nově řiditelná, což je prvek převzatý z verzí SV. Ten při pomalé jízdě o malý úhel natáčí zadní kola proti směru těch předních, což zvyšuje ovladatelnost. Ve vyšších rychlostech je natáčení stejným směrem jako přední kola, a díky tomu se zlepšuje chování v zatáčkách.
Stovka stále za 2,9 sekundy
Nová je dále výfuková soustava, a co je podstatné, motor V12 ještě o 40 koní posílil. Nyní 6,5litrový dvanáctiválec s rozevřením válců 60 stupňů nabízí 740 koní (544 kW) při 8400 otáčkách (dříve 8250). Točivý moment má stejnou hodnotu jako dříve – 690 Nm při 5500 otáčkách. Maximální otáčky motoru vzrostly na hodnotu 8500.
Zrychlení pouhých 1575 kg (suchá hmotnost) těžkého supersportu na 100 km/h zůstalo stejné jako u verze před omlazením – je to stále fantastických 2,9 sekundy. Zrychlení 0–200 km/h je pak otázkou 8,8 s a 0–300 km/h zvládne Aventador S za pouhých 24,2 sekundy. V12 má spotřebu 16,9 litru v kombinovaném režimu, nádrž pojme 85 litrů paliva.
K zastavení ze stokilometrové rychlosti je podle italského výrobce potřeba pouhých 31 metrů. Brzdy jsou karbon-keramické, vpředu má kotouč průměr 400 (!) milimetrů.
Nové pneumatiky Pirelli P Zero jsou upravené speciálně pro tento model, vpředu mají rozměr 255/30 ZR20, vzadu 355/25 ZR21.
Prodej značně vylepšené verze, výrobcem dokonce označované za novou generaci, bude zahájen na jaře příštího roku. Cena bude oscilovat kolem částky 7,6 miliónu korun, což je o dost více než u verze představené před pěti lety.