Článek
Automobilka s býkem ve znaku oficiálně uvedla, že její inženýři pracují na prototypu v rámci pravidel LMDh, která primárně určují regule pro americký šampionát IMSA a nově představenou třídu GTP. Tyto vozy budou moci startovat i v rámci mistrovství světa FIA WEC, tedy i na slavném Le Mans.
Lamborghini uvádí závodní Huracán GT3 Evo2. Vychází ze silniční verze STO
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QI_r/FckGwu.jpeg?fl=cro,0,81,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Podobnou cestou jako Lamborghini se nedávno vydaly i Porsche, Cadillac či Alpine. Vývoj prototypu LMDh je totiž levnější díky omezenému počtu dodavatelů šasi. Jedná se o jakýsi kompromis oproti stavbě vozu LMH, kterou zvolilo Ferrari nebo Toyota.
„Krok směrem do vyšších pater závodů sportovních vozů je pro naši společnost velkým milníkem. Dostane se nám srovnání s těmi nejlepšími v těch nejlepších závodech. Náš prototyp LMDh se stane sofistikovanou laboratoří na čtyřech kolech,“ uvedl generální ředitel Lamborghini Stephan Winkelmann.
Huracán není raritou, Lamborghini již prodalo 20 tisíc kusů
![](http://d15-a.sdn.cz/d_15/c_img_QQ_s/Y2IF2T.jpeg?fl=cro,0,126,1280,720%7Cres,160,,1%7Cjpg,80,,1)
Na závodní dráze by se pak mohl vůz představit poprvé v lednu 2024, kdy se pojede slavná čtyřiadvacetihodinovka v Daytoně v USA.