Hlavní obsah

Lamborghini Huracán po faceliftu: Říkají mu EVO a stovku už zvládne pod tři sekundy

Právo, laz

Menší ze supersportů od rozzuřeného býka dostal v polovině životního cyklu facelift. Nyní má standardní verze výkon speciality Performante, uvnitř potěší i fandy do nových technologií.

Foto: Lamborghini 3x

Huracán dostal po pěti letech facelift. Měnila se i technika

Článek

Po několika upoutávkách si fanoušci býků ze Sant Agaty mohou prohlédnout vylepšený Huracán v plné kráse. Kompaktní supersport coby nástupce legendárního Gallarda je na trhu už od roku 2014. Ano, čas letí. Vizuálně se změnily především nárazníky, ale třeba také umístění koncovek výfuků, které nyní trčí uprostřed nahoře. Zajímavé je také umístění třetího brzdového světla v odtrhové hraně.

Uvnitř najdete nové materiály včetně doplňků z tvrzeného karbonu. Dominantou je ovšem středový displej. Nyní je orientován vertikálně, podobně jako v McLarenech. Má úhlopříčku 8,4 palců a podporuje i propojení se smartphony díky aplikacím jako Apple CarPlay či Android Auto. Díky tomuto řešení zmizelo velké množství tlačítek, skrze infotainment totiž lze ovládat většinu funkcí včetně sedadel či klimatizace.

Koncovky výfuku se přesunuly doprostřed

Podstatný je ovšem motor, který byl posílen. Stále tu je atmosféricky plněný desetiválec do V. Stále má zdvihový objem 5,2 litrů. Hodnoty výkonu a točivého momentu, tedy 630 koňských sil a 600 newtonmetrů, však odpovídají hardcore verzi Performante, která se objevila před faceliftem. Díky vyššímu výkonu nyní i standardní varianta zvládne stovku pod tři sekundy, za 2,9. To je o tři desetiny lepší hodnota.

Uvnitř je dominantou nový středový displej

Maximální rychlost činí 325 kilometrů za hodinu. Schopnější by auto mělo být i v zatáčkách. K dispozici je vylepšené adaptivní odpružení a management pohonu všech kol, především ale i natáčení kol zadní nápravy. Podobně jako u Aventadoru S.

Foto: Lamborghini

Lamborghini Huracán LP 610-4 (2014)

Výběr článků

Načítám