Článek
Svět závodních a běžných sériových aut je velmi vzdálený a přirovnání o závodním autě na značkách je často přehnané. Zdá se však, že v případě Lamborghini Huracán STO není tak daleko od pravdy.
Automobilka ze Sant’Agaty u Boloni se na oslavu trojnásobného vítězství v závodě 24 hodin v Daytoně rozhodla odvodit silniční verzi ze závodního vozu kategorie GT3.
Má stejný, pětilitrový desetiválec s atmosférickým plněním o výkonu 470 kilowattů, 640 koní, jako dosud nejostřejší silniční verze Performante, ale je ještě o 43 kilogramů lehčí. Suchá hmotnost tak činí jen 1339 kilogramů. Zrychlení z nuly na 100 km/h tedy zabere 3 sekundy, 200 km/h vůz uhání za 9 sekund a maximální rychlost činí 310 km/h.
STO má 75 procent karoserie z karbonového vlákna a posedlost kilogramy zahrnuje například i čelní okno, které je o 20 procent lehčí. Šetřilo se i v interiéru, kde jsou nová sedadla a spousta karbonu.
Lamborghini, nebo ponorka? Američan měl víc odvahy než rozumu

Lamborghini se ve světe okruhů významně inspirovalo také co se nastavení aerodynamiky týče. Jedním prvkem hovořícím za vše je „žraločí ploutev“ táhnoucí se středem vozu k výraznému zadnímu spoileru. Italové uvádí 53procentní zvýšení přítlaku. V rychlosti 280 km/h tlačí vůz k zemi 450 kg jen díky aerodynamice.
Větších extrémů doznalo i nastavení odpružení, které má tužší uložení, rozšířené rozchody a upravené magnetoreologické tlumiče. Specifické pro STO je i řízení, výkonnější karbonkeramické brzdy a pneumatiky Bridgestone Potenza.
Pro evropský trh je cena stanovena na 249 412 eur, v přepočtu 6,5 milionu korun.