Hlavní obsah

La Voiture Noire se ukázalo v produkční formě. Unikátní Bugatti za 280 milionů bere dech

Existuje jen jedno na světě a ačkoliv už není nejdražší, pořád je dechberoucí. Třebaže vypadá skoro stejně jako koncept, přerod Bugatti La Voiture Noire do produkční formy zabral víc než dva roky.

Foto: Bugatti

Bugatti La Voiture Noire

Článek

„Černé auto” – francouzsky „La Voiture Noire” – se odhalilo před více než dvěma lety na ženevském autosalonu. Tehdy bylo nejdražším novým autem světa – až na to, že to byl jen showcar. Nyní máme před sebou jeho produkční podobu a nejdražší už sice kvůli Rolls-Royce Boat Tail není, ale to neznamená, že by bylo o něco méně dechberoucí.

Foto: Bugatti

Bugatti La Voiture Noire

Pravda, označovat vůz na fotkách za „produkční” je trochu odvážné – existuje jen tenhle jeden kousek, nebude vyroben žádný jiný. Je totiž moderní interpretací ztraceného kusu Type 57 SC Atlantic, který patřil Jeanu Bugattimu.

Foto: Bugatti

Bugatti La Voiture Noire

Vývoj z konceptu do podoby, v níž bude La Voiture Noire jezdit po silnicích – tedy, doufejme, že ho nový majitel nezavře do sbírky, ale někdy s ním i vyjede – zabral víc než dva roky. A to i přes fakt, že vzhled je velmi blízko autu, které se ukázalo v Ženevě.

Tohle auto odkážu svému synovi, říká majitel unikátního Bugatti Chiron

AutoMoto

Zůstal rozvor náprav prodloužený o 250 mm oproti chironu, na jehož základě La Voiture Noire stojí, a také kompletně přepracovaná karoserie, vyrobená z čeho jiného než z karbonových vláken. Navzdory jménu není lakovaná černou barvou, nýbrž speciálním bezbarvým lakem, který podle Bugatti „nevytváří téměř žádné odlesky, ale spoustu tenze a dramatu”.

Foto: Bugatti

Celé zadní světlo je jeden díl.

Za zmínku stojí také světlomety, které mají každý několik desítek jednotlivě vyfrézovaných dílů. A zadní světlo, ten dlouhý červený pásek na zádi, je jeden kus, není spojovaný z více dílů.

V kokpitu zlínské Bugatti letím Zbraslaví

AutoMoto

O kus níž si všimněte šesti masivních koncovek výfuku. Třebaže jich není víc než u chironu – ten má dvě skryté, vidět jsou čtyři – a jsou černé jako zbytek auta, přesto se jim daří zádi vizuálně dominovat.

Foto: Bugatti

Šest jednoduchých kruhů, a jak impozantně můžou vypadat.

Na druhém konci výfukového systému pracuje známý motor W16 o výkonu 1500 koní a točivém momentu 1600 Nm. Změnil se ale systém chlazení a jak vidno, nová jsou také kola. Charakter vozu má být o něco blíž grand toureru ve srovnání s chironem.

Zákazník podle Bugatti za vůz zaplatil 11 milionů eur bez daní, tedy 280 milionů korun. Kdo jím je, není známo; před dvěma lety při odhalení konceptu se spekulovalo o Ferdinandu Piëchovi, dlouholetém šéfovi koncernu Volkswagen, ale ten v srpnu 2019 zemřel.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám